نباید بگذارم چرخ های ویلچرم جلوی چرخ زندگی ام را بگیرد

کاربر جدید 0 دیدگاه ۲۶ مهر ۱۴۰۱

دکتر بهاره هنرپرور متولد سال 54 است و از بدو تولد به دلیل نارسایی اکسیژن دچار آسیب دیدگی مغزی شده و از ناحیۀ یک دست و دو پا معلولیت cp  ( یا همان فلج مغزی به گفته ی خود او ) دارد وبه این صورت است که بخش حرکتی مغز فرد معلول ناتوان است و فردی که مبتلا به بیماری cp است از لحاظ بهره هوشی هیچ نقصان یا کمبودی نسبت به یک فرد معمولی ندارد و در این مورد از بسیاری از افراد نخبه نیز بیشتر است .
لیسانس خود را در رشته شیمی و در دانشگاه تربیت معلم گرفته است و فوق لیسانس را نیز در دانشگاه تربیت مدرس اخذ کرده است و هم اکنون در مقطع دکترا در رشته شیمی محاسباتی تحصیل میکند . می گوید از ۵ سالگی به شیمی علاقمند بوده و همیشه دوست داشته بداند از مخلوط کردن خاکستر سیگار و آبلیمو چه چیزی حاصل می شود؛ و از کودکی عاشقانه به دنبال کسب مهارت و علم بوده است . همیشه دوست دارد با مشکلات و مسائلش مانند مسائل شیمی و فیزیک رفتار کند و به حل معادلات مکانیک کوانتومی در کنار حل معادلات زندگیش بپردازد .

خانم هنرپرور همواره در انتظار فرصتی برای استفاده از دانش خود به تحقیق و پژوهش بوده تا شاید پتانسیل‌ها و توانایی‌هایش بتواند در عرصه‌های علمی برای کشور افتخار‌آفرینی کند اما چنین نشد و او سر‌انجام دعوت همکاری با یکی از گروه‌های تحقیقاتی ایدز در کشور آفریقای جنوبی را می‌پذیرد .
دکتر هنرپرور در سال 85 در یک کنگره بین المللی شیمی بین کشورهای آمریکایی، اروپایی و آسیایی برگزار شده بود دعوت شد و در اختتامیه مراسم قرار بود هیئت داوران یک نفر را به عنوان نفر برتر کنگره انتخاب کند و او از کشور ایران تنها فرد برگزیده بود .
دکتر هنرپرور در حال حاضر در پژوهشگاه پلیمر، مجری طرح های پژوهشی و شبیه سازی تبدیلات گازی است و نیز عضو پژوهشی در گروه نوآوری های آموزشی است . همچنین او می گوید در حال کار روی داروی ضد سرطان و تاثیرات آن روی بدن نیز می باشد .
او درباره نحوه موفقیت خود در زندگی میگوید : من ابتدا سفری در درون خودم انجام دادم تا بتوانم خودم را بهتر بشناسم. سپس جدولی از توانایی ها و ناتوانی های خودم ترسیم کردم. توانایی هایم را در یک ستون این جدول نوشتم و ناتوانی هایم را در ستون دیگر. و سعی کردم رنگ و بوی آرزوهایم را به سمت شکوفا شدن جهت بدهم به طوریکه محدودیت هایم تا آنجا ممکن است کمتر مانع محقق شدن آرزوهایم شوند.

از نقل قول های زیبای خانوم دکتر هنرپرور : ” دنیا مثل یک دوربین عکاسی است پس لبخند بزنید تا عکستان قشنگ بیفتد . ”

نکته مهم : برخی از رسانه ها و وبسایت ها به او لقب استیون هاوکینگ ایران را داده اند .

دیدگاه بگذارید