ارتقاء اقتصادی با حل یک چالش محیط زیستی , شغلی جالب و عجیب

کاربر جدید 0 دیدگاه ۲۶ مهر ۱۴۰۱

در این سری از مجموعه مقالات نوکاران میخواهیم به سراغ ایده ایی برویم که شاید خیلی کم در ایران استفاده شده باشد , اما قبل از توضیح  این ایده بهتر است که با چند اصطلاح و تعریف آشنا بشویم :
با توجه به رشد هر روزه ی تکنولوژی و کم تر شدن منابع سوختی و سوخت های فسیلی , نیاز به صرفه جویی هر روز مهم تر و جدی تر میشود , حتی از موضوع محیط زیست نیز بگذریم با توجه به روبه کاهش بودن سوخت های فسیلی هر روز شاهد این خواهیم بود که قیمت سوخت و انرژی بیش از پیش افزایش پیدا خواهد کرد , پس باید برای صرفه جویی مالی نیز که شده به فکر استفاده از روش های صرفه جویی و باز تولید مجدد انرژی باشیم .
شاید اصطلاح خانه های سبز را شنیده باشیم در واقع به خانه هایی سبز گفته میشود که حداقل میزان هدر رفت انرژی را دارند و تا حدودی نیز انرژی را باز تولید میکنند و یا از منابع غیر فسیلی برای انرژی خود استفاده میکنند .
آیا سرمایه گذاری در این خانه ها سود مالی نیز دارد ؟
قطعا جواب ما بله است زیرا شما با سرمایه گذاری در این ضمینه میتوانید مطمئن باشید که تقریبا هزینه های شما برای انرژی به صفر نزدیک میشود و حتی در مواردی با فروش انرژی مازاد خود میتوانید حتی کسب درآمد نیز داشته باشید .

خب ایده شما برای وارد شدن به این بازار چیست ؟
خب مستقیما وارد این کار شدن نیازمند سرمایه گذاری بالا و وسایل و تخصص بسیار بالا است اما ما پیشنهاد بهتری برای شما داریم که میتوانید بدون سرمایه یا حداقل سرمایه از این بازار جدید عقب نمانید .
شما میتوانید با گذراندن دوره های لازم یا مطالعه در این ضمینه در مدتی کوتاه به ایده های لازم برای اینکار دست پیدا کنید و به عنوان کارشناس و مشاور در این ضمینه وارد شوید و به افراد یا معمار هایی که قصد طراحی خانه ایی را دارند اصول لازم را مشورت دهید .
البته شما میتوانید به افرادی نیز که قصد بازسازی منزل خود را دارند نیز مشورت های لازم را بدهید .
مزایا :

اگر به انجام عملی این کار علاقه دارید و سرمایه ی لازم را نیز دارید , میتوانید اینکار را انجام دهید , اما بهترین پیشنهاد انجام دادن کارشناسی و مشاوره است زیرا برای مشاوره بازار شما محدود نیست و تمام ایران بازار شماست و حتی در مواردی که خیلی حرفه ایی باشید در کشور های دیگر نیز میتوانید مشتری خود را داشته باشید .

برگ برنده در اینکار میتواند تخصص و علم به روز شما باشد پس تا میتوانید از علوم جدید و اخبار آنها اطلاعات کسب کنید و به روز باشید .
قطعا اینکار میتواند یک پیشنهاد خوب برای افراد جویای کار دانشجویی و دورکاری باشد .

نکته :
بزرگترین خانه ی سبز دنیا در روسیه به نام Clearpoint Residencies است که 46 طبقه و 186 متر ارتفاع دارد و کاملا سبز است

دیدگاه بگذارید