حادثه ای بد در زندگی شخصی اما خوب در زندگی حرفه ای

کاربر جدید 0 دیدگاه ۲۶ مهر ۱۴۰۱

الکس زاناردی در سال 1966 در ایتالیا به دنیا آمد او از معروفترین ورزشکاران پارالمپیک می باشد . خواهر او در یک حادثه رانندگی در نوجوانی فوت کرد ولی این اتفاق علاقه او را به رانندگی بیشتر کرد. الکس اولین بار در سن 13 سالگی به یک تیم فرمول 3 در ایتالیا برای رانندگی حرفه ای پیوست ، شور و اشتیاقی زیادی برای این کار داشت ولی بزرگترین موفقیت وی در نوجوانی کسب رتبه 5 ام در سطح محلی بود .
وی از سال 1991 در رشته ورزشی خود تغییر کوچکی داد و به یک تیم فرمول 1 ملحق شد ولی باز هم در این نوع رانندگی موفقیت چندانی کسب نکرد و تا 1998 مهم ترین دستاورد وی در این زمینه رسیدن به مقام ششم بود .
در سال 2001 در زندگی او جرقه ای خورد ، شاید اتفاقی ناگوار و ناراحت کننده ای برای او بود ولی سبب تحولی در زندگی حرفه ایش شد . در جریان یک مسابقه ی فرمول 1 در حین رانندگی سانحه ای برای او پیش آمد و او از ناحیه پا دچار مجروحیت شد و هردو پای خود را از دست داد . الکس زاناردی تصمیم گرفت که با اندام های مصنوعی در کلاس های محلی انگیزشی معلولین شرکت کنند و به زندگی خود با کیفیتی بهتر ادامه دهد .

الکس زاناردی که یک ورزشکار نیمه حرفه ای در ایتالیا بود بعد از حادثه تمام تمرکز و توان خود را بر روی ورزش گذاشت و با اراده آهنین بعد از حدثه در رشته های فرمول 1 و دوچرخه سواری در پار المپیک موفق به کسب 4 مدال طلا و 2 مدال نقره در سال های 2012 و 2016 شد همچنین در مسابقات جهانی همین رشته ها از سال 2011 تا 2018 ( به غیر از 2 سال نام برده شده که در پارالمپیک حضور داشت ) موفق به کسب 10 مدال طلا و 3 نقره و یک برنز شده است که وی را به یکی از معروفترین ورزشکار پارالمپیک در اروپا تبدیل کرد .

تا سال 2018 ارزش ثروت او مبلغی حدود 5 میلیون دلار بوده است و رسانه ها به او لقب پولدار ترین راننده ی ایتالیا را دادند .

 

نکته مهم : یک شرکت سازنده اندام های مصنوعی در اروپا وزن مناسب پاهای یک راننده ی مسابقه ای حرفه ای را پیدا کرد و برای او پا هایی سفارشی برای مسابقات رانندگی طراحی کرد

 

دیدگاه بگذارید