مراقبت و رسیدگی , یک پیشنهاد شغلی بعنوان کار نیمه وقت

کاربر جدید 0 دیدگاه ۲۶ مهر ۱۴۰۱

در این مقاله تنها به چند نکته درمورد مراقبت از سالمندان اشاره میکنیم و در صورت علاقه داشتن راه های ورود به این عرصه به صورت شغل دوم یا نیمه وقت را به شما نشان می دهیم.
اول از همه به یاد داشته باشید که محترم شمردن به سالمندان احترام گذاشتن به تجربه و تعقل است و خود شما اگر خوش شانس باشید به این سن میرسید و بیماران شما درخور احترام هستند و شما موظفید با نهایت احترام و خوش رویی با آنان برخورد کنید.برخی ها تصمیم میگیرند که از والدین سالخورده ی خود در مراکز تخصصی نگهداری کنند ولی سالمندان همیشه ترجیح میدهند که در خانه خود زندگی کنند، پس شما اگر بتوانید به تمام وظایفتان ومراقبت های تخصصی(پزشکی) مورد نیاز بیمار خود را در خانه تمام و کمال انجام دهید علاوه بر اینکه کار و وظیفه ی خود را درست انجام داده اید و دستمزد گرفته اید و یک ثواب بزرگ هم انجام داده اید به آن فرد سالخورده کمک بزرگی کردید.البته این را بگویم که این کار ممکن است بسیار آسان نباشد و بعضی ها آن را با عشق و برکت انجام می دهند برای بعضی ها بسیار چالش بر انگیز.سعی کنید اگر تصمیم گرفتید این کار را انجام بدهید  جز دسته اول باشید.
مهمترین خصیصه ای که برای ورود به این کار نیاز دارید صبر و بردباری میباشد.شاید خود شما در زندگی یا بازه ای از زندگی خود بیمار بودید و این تجربه را داشتید و میدانید ذهن بیمار شاید حوصله روبرو شدن با خیلی از مسائله ساده ی روزمره را نداشته باشد، ذهنی که هم بیمار باشد و هم سالمند ممکن است دارای میزان بسایر کمتری از تحمل باشد.
شایع ترین مشکلات روانی در دوران سالخوردگی اضطراب،آلزایمر و برخی مشکلات خلقی مثل افسردگی است. از این نظر سالمندان از زمره گروههای آسیب‌پذیر در جامعه به شمار می‌‌آیند که لازم است در جهت کاهش افسردگی و اضطراب یاری شوند.
سایر اختلال‌‌هایی که معمولا در دوران پیری شایع می‌‌شود عبارت است از: ترس از مرگ، احساس تنهایی، ناکامی، خستگی، استرس، افکار خودکشی، تغییر در الگوی خواب. البته همان طور که می‌‌دانید این اختلال‌ها غیر از بیماری‌‌های جسمانی هستند که معمولا سالخوردگان با آنها دست و پنجه نرم می‌‌کنند. بیماری‌هایی نظیر ناراحتی‌‌های قلبی، دیابت، ناراحتی‌‌های گوارشی، عروقی و فشارخون … اما از بین اختلال‌‌های روانشناختی، افسردگی، به عنوان معمولی‌ترین مسایل احساسی و عاطفی در سنین سالمندی بروز می‌کند و معمولا در این سنین از دست دادن علاقه و انرژی، بیخوابی زیاد، ابراز شکایت و سرزنش خود در قالب افسردگی نمایان می‌‌شود. متاسفانه برخی از ما با سالمندان مانند کودکان رفتار می‌‌کنیم. به آنها امرو نهی می‌‌کنیم و فراموش کرده‌ایم که سالمند ناتوانی که با او طرف هستیم شان و مرتبه خاصی دارد که در رفتار با آنها باید مراقب به خطر نیفتادن آن شان و مرتبه باشیم.اگر چه سالمندان از لحاظ فیزیکی ضعف ها و ناتوانایی هایی دارند ولی آنها کودک نیستند.
حداقل شرایط لازم برای ورودتان به کار:
1.بلد بودن و شناختن به انواع داروها و قرص های سالمندان
2.بلد بودن گرفتن فشار خون با 2نوع دستگاه دیجیتالی وآنالوگ
3.انجام تزریقات(سرم و آمپول)
4.آماده بودن از لحاظ روان شناختی( توانایی القای حس مفید بودن به سالمندان و…)

دیدگاه بگذارید