کسب درآمد از زیرانداز ،شغل دوم مناسب ( ویژه علاقه مندان به خیاطی )

کاربر جدید 0 دیدگاه ۲۶ مهر ۱۴۰۱

زیرانداز های مسافرتی معمولا در فروشگاه های فروش چادر های مسافرتی  یا به صورت اینترنتی به فروش میرسند و انواع مختلفی دارند از جمله: جاجیمی،حصیری،برزنتی و… که در این مقاله به زیرانداز برزنتی اشاره میکنیم که دوخت و تولید آن از بقیه انواع مقرون به صرفه تر است ولی نحوه دوخت بقیه انواع زیرانداز هم تفاوت چندانی با برزنتی ندارد تنها جنس پارچه به کار رفته متفاوت است.
برای دوخت زیر انداز برزنتی شما نیاز به
1.چرخ خیاطی معمولی
2. کیسه ی برزنتی پلاستیکی
3. ورق فوم پلی اتیلن
4. بند پارچه ای و بند لاستیکی با قلاب کوچک (بند پلاستیکی قلابدار را میتوانید در تصویر ببنید)
5.نخ و سوزن وسنجاق ، دارید.
حتماً به این نکته توجه کنید که کیسه های پلاستیکی برزنتی در رنگ های مختاف موجود است و برای زیبایی کارتان سعی کنید از کیسه های رنگی (نه سفید) استفاده کنید.ممکن است وقتی این کیسه های برزنتی را به قطاع مورد نظرتان میبرید در قسمت درز برش و جایی که بریدید تار و پود کیسه ها مشخص شود به هیچوجه تار پود کیسه را نبرید و میتوانید به راحتی با استفاده از یک چاقوی داغ شده یا نوک اتو جای برش ها را به آرامی داغ کنید.
لایه فوم پلی اتیلن قسمت عایق کار شما در مقابل آب است و می توانید آنرا به صورت اینترنتی مستقیماً از کارخانه خریداری کنید و قیمت هر متر آن حدود هزار تا هزار و چهارصد تومان است.
برای بیشتر نرم شدن زیر اندازتان میتوانید این لایه های فومی را ببرید و چند لایه (حداقل باید 3 لایه باشند)بین کیسه های برزنتی پلاستیکی قرار دهید.برای ثابت نگه داشتن لایه های فوم برروی همدیگر و تمیز تر شدن کارتان میتوانید لایه ها را با گیره ( گیره بزرگ کاغذ) برروی هم ثابت نگه دارید.کافیست با یک چرخ خیاطی معمولی لبه ی کیسه هایی که با فوم ضد آب پر شده اند را با یک نخ مقاوم بدوزید.
اگر میخواهید زیراندازتان حالت تاشو داشته باشد به موزات طول هایِ زیر اندازتان، 2 خط هرکدام به اندازه یک سوم عرض زیر اندازه از لبه فاصله داشته باشند با چرخ خیاطی روی زیر انداز بدوزید.
برای زیبا سازی زیر انداز و گرفتن هوای جمع شده داخل آن میتوانید سطح رویی زیرانداز را با یک الگو ( مثلاً الگوی مربع شکل یا به صورت لانه زنبوری)و بوسیله یک نخ رنگی بدوزید.

قسمت آخر دوختن بند های نخی یا پلاستیکی به زیرانداز است تا قابلیت جمع شدن و بستن با آن بندها را داشته باشد، میتوانید بند و قلاب را خودتان بدوزید(توصیه میکنم بند پلاستیکی آماده بخرید مثل بند کیف قابلیت تنگ و گشاد شدن داشته باشد) و با هر فاصله نسبی از لبه های زیرانداز 2 عدد بند خود را به زیر انداز بدوزید.ساخت هر زیرانداز در منزل حدوداً 1 یا 2 ساعت زمان میبرد و قیمت خرید مواد اولیه برای ساخت هر 2 متر مربع حدوداً 10 هزار تومان میباشد و شما میتوانید در روز 3 تا 4 زیرانداز تولید کنید و به مغازه های فروش چادر ها مسافرتی یا به صورت آنلاین د وبسایت یا صفحات مجازیتان بفروشید و درآمدی حدود 1/5 تا 2 میلیون تومان از این راه داشته باشید.

دیدگاه بگذارید