کسب درآمد دوم در منزل با صدای خود | شغلی مناسب برای هریک از ما

کاربر جدید 0 دیدگاه ۲۶ مهر ۱۴۰۱

کسب درآمد از صدا :

ممکن است شما صدایی فوق العاده داشته باشید یا دوستان شما خیلی از وقت ها به شما گفته باشند که دوست دارند همیشه به صدای شما گوش دهند , اگر شما از این دسته افراد هستید میتوانید این محبت الهی خود را در راه کسب درآمد و تولید ثروت استفاده کنید , حتی اگر نمیدانید که صدای شما برای این ضمینه مناسب است یا نه میتوانید آموزش ها و نکات ما را دنبال کنید تا به درک بهتری از فرآیند صدا گذاری یا قصه گویی صوتی  و نکات لازم و ضروری آن برسید .

نکات ضروری و مهم صداگذاری / قصه گویی صوتی :

نکته ی اصلی در این ضمینه این است که شما بتوانید پیام اصلی متن یا مفهوم را با صدایی طبیعی به بهترین نحو به شنونده ی خود منتقل کنید اما نکات ریز دیگری نیز هستند که در زیر لیست شده اند .

1. طبیعی صحبت کنید:

شما باید طوری صحبت کنید که انگار در حال صبحت با شخصی که رو به روی شما ایستاده هستید نه به عنوان کسی که در حال قرائت موضوعی است .پس برای این موضوع تمرین کنید و همیشه اعتماد به نفس داشته باشید و با صدای بلند صحبت کنید.

2. از یکنواخت صحبت کردن بپرهیزید :

قطعا به مدت طولانی به یک صدا با تنی یکنواخت گوش دادن باعث خستگی مخاطب شما میشود و او را از ادامه ی گوش دادن به صدای شما باز میدارد , سعی کنید مثلا برای تاکید روی کلمات کلیدی داستان یا کتاب خود از تن بالاتر صدای خود استفاده کنید . سعی کنید از بالا و پایین کردن صدای خود برای اشاره به مهم بودن یک موضوع استفاده کنید و مخاطب خود را با آهنگ صدای خود به شوق بیاورید.

3. مراقب سرعت خود باشید :

همیشه این را در نظر داشته باشید که ذهن مخاطب شما باید زمان کافی برای تحلیل مطلب را داشته باشد پس خیلی سریع صحبت نکنید و همیشه بعد از ضبط صدای خود به آن مجددا گوش دهید و این نکته را نیز در نظر داشته باشید که بسته به هر مطلبی شما نیاز به سرعت متفاوتی دارید مثلا برای یک تبلیغات در حال انجام ضبط صدا هستید که این آگهی نیاز به ایجاد حس آرامش در مخاطب دارد پس باید با سرعت آرام تری صحبت کنید.

4. ریتم کلام :

خیلی مهم است که شما به مطالبی که بیان میکنید مسلط باشید و آن ها را چندین بار تمرین کرده باشید , زیرا توجه به کاما (,) و یا نقطه ها نیاز به توقف دارد تا اثر جمله ی شما بیشتر شود. پس قبل از ضبط حتما چندین بار متن را بخوانید

5. تلفظ صحیح و بدون لهجه :

حتما مراقب این نکته باشید که ممکن است خیلی از ما به صورت نا خود آگاه دارای لهجه به طور کلی یا در مورد بعضی کلمات باشیم , اگرچه لحن صحبت یک فرد گاهی اوقات به دارایی او تبدیل شده و او را با آن لحن میشناسند اما این یک ریسک است و ممکن است برای شما مورد قبول قرار نگیرد پس برای مطمئن شدن از این قضیه به صدای ضبط شده خود گوش کنید تا از عدم وجود لهجه مطمئن شوید.

6. با توجه به احساسات تغییر کنید :

گاهی ممکن است در دیالوگ شما قسمتی غمگین یا شاد وجود داشته باشد باید بتوانید این احساس را به مخاطب خود انتقال دهید , پس خود را در داخل دیالوگ غرق کنید و فرض کنید شما خود آن فرد هستید , اگر دیالوگ شما غمگین است با صدایی غمگین آن را بیان کنید . برای این نکته میتوانید نمونه های مختلفی را در بستر اینترنت جست و جو کنید تا به راز این نکته برسید , اگرچه راز اصلی در تمرین است…
با تمرین و توجه به این نکات شما میتوانید کتاب های صوتی تولید کنید یا برای کانال های مختلفی صداگذاری انجام دهید و فقط با کلام خود کسب درآمد کنید و نیاز به نرم افزار های خاصی ندارید , اگر صفحه ی اینستاگرام یا وب سایت مجموعه پرکاران را دنبال کنید میتوانید نکات ریز بیشتری را در این ضمینه یا ضمینه های مشابه پیدا کنید و حتی آگهی های استخدامی مربوط به شغل دوم یا دور کاری را میتوانید پیدا کنید به جمع ما بپیوندید .

برگرفته از ویکی هاو

دیدگاه بگذارید