کلوچه ای با فروش یک میلیون دلاری

کاربر جدید 0 دیدگاه ۲۶ مهر ۱۴۰۱

نام:والاس یا والی آموس Wallace amos Jr
سن: 83 سال
سن موفقیت : 41 سالگی
متولد : تالاهسی
شغل : موسس یکی از بزرگترین شرکت های کلوچه سازی در قاره آمریکا ( famous amos cookie CoLTD   )
ثروت:  بیش از 10 ملیون دلار
شاید بسیاری از ما به این فکر میکنیم که فقط در جوانی میتوانیم به موفقیت دست یابیم یا یک حرفه جدید را شروع کنیم ولی برخی از ثروتمندترین و موفق ترین افراد دنیا جوانی را صرف کشف استعداد ها و علایق خود کردند و بعد از گذار از جوانی حرفه ی خود را تغییر و به موفقیت بزرگی دست یافتند.
والی که صاحب شرکت و برند معروف کلوچه famous amos است که شرکت خود را با 25 هزار دلار مقروضی راه اندازی کرد و بعد از گذشت مدت کمی چند میلیون دلار کلوچه فروخت.
آموس والی متولد سال 1936 در تالاهاسی است که بعد از جدایی والدینش در 12 سالگی به نیویورک مهاجرت کرد تا با عمه اش زندگی کند و شاید جرقه ی موفقیت های او از همین نقطه شروع شد زیرا خود او در این باره میگوید “عمه ام بهترین کیک ها و شیرینی ها را میپخت”  و دستورالعمل بهترین محصولِ خط تولید او همان دستور پخت شیرینی (کوکی)عمه والی بود البته با کمی تغیرات و بهینه سازی های مربوط به تولید کلان.
وی در نوجوانی بعد از اتمام دبیرستانش به ارتش رفت و بعد از پایان دوران خدمت راهی دانشگاه شد و پس از فارغ التحصیلی کارمند اداره پست شد و همزمان در کارهای هنری (موسیقی) فعالیت میکرد.
بعد از تمامی فعالیت ها آموس تصمیم گرفت که دریک آژانس استعداد یابی بازیگران فعالیت کند و حتی مدیر برنامه چند بازیگر معروف از جمله دایانا راس هم شد.
آقای آموس در سال 1976 با قرض گرفتن مبلغ 25000 دلار از دوستان خود (ماروین گری و هلن ردی) اولین کلوچه فروشی خود به اسم “فیمس آموس” را افتتاح کرد و بالاخره به آرزوی خود یعنی پخت شیرینی های شکالاتی مخصوص خود رسید و بعد از گذشت 2 سال از افتتاح فروشگاه خود با استقبالی کم نظیری روبرو شد وبه طوری که محصولات او در همان 2 سال اول در تمامی قفسه های سوپر مارکت های سراسر ایالات متحده آمریکا دیده میشد و بعد از آن آقای آموس سالی 1 تا 2 میلیون دلار از فروش کلوچه هایش سود برد.
بعد ها امتیاز شرکت “فیمس آموس” را فروخت و کمپانی بزرگتری به اسم “کلوچه های عمو والی” تاسیس کرد.او که هم اکنون 83 سال سن دارد به غیر از تولید و فروش کلوچه به فعالیت های دیگری از جمله : ضبط و عرضه کتاب های صوتی برای کودکان زیر 6 سال و راه اندازی یک وبسایت با نام باشگاه آنلاین سخنان پر مغز و حکیمانه مشغول است.وی همچنین 10 جلد کتاب با موضوعات انگیزشی و کارآفرینی منتشر کرده و در چند مجموعه تلوزیونی به عنوان بازیگر مهمان شرکت داشته است.

دیدگاه بگذارید