خانمی که غذای 38 میلیون دلاری پخت

کاربر جدید 0 دیدگاه ۲۶ مهر ۱۴۰۱

نام و نام خانوادگی : جولیا چایلد Julia Child
تولد : 1912
فوت : 2004
سن موفقیت : 51
شغل : آشپز
ثروت : 38 میلیون دلار
جولیا چایلد یک مجری  برنامه آشپزی و نویسنده کتاب های آشپزی است که در سال 1912 در کالیفرنیا آمریکا به دنیا آمد ؛ پدر او که فارغ التحصیل دانشگاه پرینستون آمریکا بود ولی حرفه ای نامرتبط با رشته ی تحصیلی اش داشت و سرمایه گذار در زمینه ی املاک بود ، به همین دلیل خانواده چایلد ثروت قابل توجهی داشتند و کودکی جولیا در رفاه گذشت . او در مدرسه نخبگان تحصیل می کرد و کودکی پر جنب و جوش بود ؛
برای تحصیلات آکادمیک به کالج دانشگاه ماسوچوست رفت و در سن 18 سالگی همزمان با تحصیل برای یک مجله فروش وطراحی مبلمان  خانه به اسم W & J کار می کرد و بعد از گذشت مدتی به شعبه ی لس آنجلس مجله منتقل شد ولی به دلیل نافرمانی هایش در محیط کار اخراج شد .
در زمان شروع جنگ جهانی دوم برای کار به واشنگتن نقل مکان کرد و برای یک ارگان تازه تاسیس دولتی در پایتخت کار می کرد تا اینکه برای ماموریت کاری به سری لانکا فرستاده شد و در سال 1945 به آمریکا بازگشت و در همان سال یعنی در 33 سالگی ازدواج کرد .
ولی 3 سال بعد از ازدواجش شوهر او برای کار در سفارت در شهر پاریس در فرانسه منتقل شد و جولیا نیز به همراه همسرش به پاریس رفت ؛ در فرانسه عاشق غذاهای فرانسوی و دستپخت فرانسویان شد . و همین علاقه باعث شد تا در مدرسه دوزبانه آشپزی در پاریس ثبت نام کند و با گذراندن دوره ای 6 ماهه برای مهارت آموزی در زمینه آشپزی ، خود را به رویایش نزدیک تر کرد .
وی در آنجا با دو زن هموطن خود ( سیمون و لوییزیت )  آشنا شد و بعد ها ایده ای به ذهنشان رسید که شامل ترکیب غذاهای فرانسوی و آمریکایی ، ارتقای آن ها و انطباق این نوع غذاها با ذائقه هموطنانشان می شد.
با هدف تطبیق غذاهای پیچیده فرانسه برای آمریکایی ها ، جولیا به همراه دو دوست خود شروع به همکاری کرد و سه نفره دو جلد کتاب 734 صفحه ای نوشتند . ناشر اصلی با توجه به تعداد صفحات زیاد ، آن را رد کرد. با این حال آن ها نا امید نشدند و به جستجو برای ناشر ادامه دادند تا بالاخره توانستند ناشری دیگر پیدا کنند و در نهایت این کتاب در سپتامبر 1961 با عنوان ” مهارت هنر آشپزی فرانسه ” چاپ شد . این کتاب پیشگام به مدت پنج سال متوالی بهترین و پرفروش ترین کتاب آشپزی امریکا شناخته شد و به یک راهنمای استاندارد برای جامعه آشپزها تبدیل شد. یک سال بعد در سال 1962 در یک شبکه ی تلویزیونی اجرای یک برنامه آشپزی را به خانوم چایلد پیشنهاد دادند و او تبدیل به یک مجری برنامه آشپزی معروف شد . جولیا در این برنامه تلویزیونی تسلط خود را بر هنر آشپزی فرانسوی را به خوبی نشان داد و جز اولین مجریان آشپزی زن در تلویزیون بود و در دهه 80 برنامه او هرروز صبح به صورت زنده پخش می شد . وی در زمان مرگش در سال 2004 ثروتی بالغ بر 38 میلیون دلار داشت که همه ی آن از فروش کتاب و دستمزد او به عنوان مجری تلویزیونی بود که این ثروت ناشی از ایده ی او در ترکیب غذاهای فرانسوی – آمریکایی بود ؛ ایده ای که در سن 49 سالگی به ذهن او رسید و خانم چایلد توانست رویای خود را تحقق بخشد .

دیدگاه بگذارید