5 اصل مذاکره و پیشنهاد قیمت توسط فروشنده

کاربر جدید 0 دیدگاه ۲۶ مهر ۱۴۰۱

مذاکره کردن در فروش یکی اصولی ترین روش ها در فروش است که اگر شما در این ضمینه حرفه ایی شوید , میتوانید به راحتی خود را در ضمینه ی فروشندگی ارتقا دهید و به یک فرد حرفه ایی تبدیل شوید .

مذاکره در فروش :
1 . اول بفروشید و سپس مذاکره کنید :
عجیب است نه ؟! برای خیلی از فروشندها این قضیه تبدیل به یک عادت شده که ابتدا به سراغ اصل مطلب رفته و مذاکره را شروع میکنند اما بهترین روش این است که ابتدا قیمت خودتان را به مشتری پیشنهاد دهید و دوبار به او اجازه دهید که قیمت یا پیشنهاد عالی شما را رد کند قبل از اینکه به مذاکره فکر کنید .

2 . روی قیمت مذاکره نکنید :
در مورد بهترین و با کیفیت ترین سرویس یا خدماتی که میتوانید به مشتری خود با کمترین قیمت ارائه دهید مذاکره کنید درنتیجه مشتری و طرف مذاکره ی شما احساس مهم بودن خواهد کرد و این میتواند نقطه ی عطف شما در فروش باشد .
اما اگر بحث شما فقط قیمت باشد و به مشتری قیمت کمتری بدهید او انتظار خواهد داشت تا هر بار بیشتر به او تخفیف دهید و این انتظار ابدی خواهد بود .

3 . صحبت مشتری خود را قطع نکنید و همیشه به او اهمیت بدهید و اجازه بدهید که ابتدا او صحبت کند.

4 . زمان برترین ابزار شما برای مذاکره :

هرچه در مورد برنامه زمانی مشتری بیشتر بدانید و در عوض او هرچه کمتر درمورد شما بداند , شما میتوانید موفق تر پیش بروید .

5 . هیچ مذاکره ایی را شروع نکنید اگر نمیدانید مشتری شما دقیقا چه چیزی میخواهد :

شما اول از هر چیزی باید بدانید که انتظارات مشتری شما چیست و همچنین بهانه های او (ایراد ) چیست . این باعث میشود که مشتری در طی روند مذاکره با شما صادق تر باشد و شما را به یک فروش موفق نزدیک کند .

اگر شما تکنیک های فوق را به کار ببرید میتوانید رشد بیشتری را در ضمینه فروش و مذاکره داشته باشید و اگر برای فروش و فروشنده ی خوب بودن به دنبال آموزش ها و نکات بیشتری هستید میتوانید بخش مقالات وبسایت پرکاران را دنبال کنید .

” آگهی های استخدام شغل دوم و دورکاری و کار در منزل و کار دانشجویی و شغل ویژه معلولین همه در بزرگترین سامانه استخدامی شغل دوم ایران , پرکاران

دیدگاه بگذارید