سخت ترین مشاغل در اقیانوس های یخ زده

کاربر جدید 0 دیدگاه ۲۶ مهر ۱۴۰۱

از روزهای آغازین سفر انسان به اقیانوس اطلس و پا گذاشتن به مسیر قاره ی جدید آمریکا ، کوه های یخی که سرگردان در مسیر های اصلی دریانوردی بودند همیشه اسباب دردسر انسان میشدند و تا به حال شاید هزاران کشتی با برخورد به این کوه های یخ منهدم شدند و در کف اقیانوس مغروق شدند . برای مثال از سال 1892 تا 1890  کشتی های بزرگی همچون “بانوی دریاچه ” و14 کشتی دیگر به طور کامل منهدم شدند و 70 کشتی دیگر به طور جدی آسیب دیدند ، این تعداد منهای کشتی های ماهیگیری یا تفریحی یست که مسیر حرکت خود را دقیق ثبت نکردند ولی بعد از سال 1912 که حادثه غرق شدن کشتی تایتانیک اتفاق افتاد این سازمان تشکیل شد تا از حضور این کوه های یخ خطرناک در مسیر های دریانوردی آگاه شوند . حادثه ی غرق شدن کشتی تایتانیک 2 ساعت و نیم زمان برد و با اینکه آن شب آسمان شفاف و بدون بارندگی بود و دریا آرام بود ، حجم آن کوه یخ آنقدر بزرگ بود که فرار از آن و تغییر مسیر برای ناخدای کشتی در آن زمان کم غیر ممکن بود . هرچند کشتی های امروزی بسیار در تغییر مسیر سرعت بیشتری دارند و جنس بدنه مقاوم تری دارند ولی برخورد با این کوه های یخ میتواند صدمات جدی را به کشتی وارد کند.
افرادی که در این ارگان ثبت نام میکنند باید حداقل یک دوره ی گشت 4 ساله را در اقیانوس خدمت کنند ولی افسران این ارگان 3 سال در اقیانوس خدمت میکنند که این گشت شامل گشتن در مسیر های دریانوردی در اقیانوس های نزدیک قطبین است و آن ها به دنبال کوه های یخ یا هرجسم یا لاشه ی یا بدنه ی کشتی یا زیردریایی یا هر جسمی آسیب زننده ی دیگر می گردند یا بسیاری از مواقع پیش می آِید که کوه های یخ سرگردان خود را به نزدیکی یک اسکله تجاری ، یا اسکله ی تفریحی رساندند . در سال 2014 سه کوه یخ سرگردان به نزدیکی اسکله ی سینت جان آمدند که هرکدامشان عرضی حدود 100 متر داشتند واین گشت بین المللی مجبور به تکان دادن این کوه های یخ شد  ، با توجه به عصر مدرن ما که کوه های یخ به دلیل گرمایش زمین و فعالیت های مخرب انسان در حال ذوب شدن هستند و این کوه های یخ بیشتر سرگردان میشوند نظارت بر محل حضور تمامی این کوه های یخ ضروری حس می شود .
این سازمان که در سال 1914 بعد از کنفرانس “جهانی امنیت زندگی در دریا ” تشکیل شد در سال های ابتدایی فعالیت خود و تا سال 1945 تنها فقط از ناوگان دریایی برای نظارت و گشت زدن بین کوه های یخ استفاده میکردند ولی بعد از جنگ جهانی دوم این سازمان تصمیم گرفت از هواپیما نیز در ناوگان خود استفاده کند

 

نکته مهم : درآمد میانگین سالانه ی این گشت زن های ضروری در اقیانوس ها حدود 70 هزار دلار در سال است این عدد از 45 نفر از کارکنانی که در این واحد خدمت میکردند و حقوق خود را در یک از سایت های برآورد درامد مشاغل وارد کردند .

 

 

 

دیدگاه بگذارید