استخدام سرمایه دارهای غیر چینی و قلابی با درآمد بالا در چین

کاربر جدید 0 دیدگاه ۲۶ مهر ۱۴۰۱

استخدام خارجی ها به خصوص سفید پوستان آمریکایی یا اروپایی در کشور های بزرگ سرمایه دار چینی و هنگ کنگی امری بسیار عادی میباشد ؛ شاید خیلی از ما نمی دانستیم از چنین راهی میتوان کسب درآمد داشت ولی برخی کمپانی ها در زمان رویارویی با رقیبان خود یا بستن قرارداد های مهم این خارجی ها را به استخدام خود در می آوردند تا اینکه پیدا کردن خارجی های ایده آل برای این کار ( یک فرد خارجی تحصیل کردی با ظاهری شبیه یک سرمایه گذار یا یک فرد ثروتمند ) سخت شد ؛ از این رو کمپانی ها تصمیم گرفتند این خارجی ها را با بیمه به استخدام دائمی دربیاورند تا همیشه شرکت خود را یک محیط با سرمایه گذاری آزاد نشان دهند .

برای اینکه تنها در ساعاتی معینی از روز این افراد خود را نمایش دهند و در جلسات به خصوصی حضور یابند حداقل درآمدی بالغ بر 20 هزار  RMB  ( حدود 2800 دلار امریکا ) در ماه دارند ؛ که در چین یک حقوق خوب به حساب می آید و می توان با آن زندگی خوبی داشت و ذات کار به گونه ای است که فرد میتواند به یک شغل دوم خوب اشتغال داشته باشد .
وقتی این خبرچند سال پیش عمومی شد بسیاری از چینی های سخت کوش که درآمد کمی داشتند دید بدی نسبت به این شرکت های سرمایه دار بزرگ که اغلب چند ملیتی بودند پیدا کردند از این رو برخی شرکت ها خارجی ها را در پست های مختلف اجرایی ، تولیدی ، نظارتی و خدماتی استخدام کردند مثلا یک فتوشاپ کار خارجی یا یک مدیر داخلی ، مشاور اقتصادی . و کسانی که تنها برای چهره ی خارجی شان در کشور چین استخدام شدند فقط باید در جلسات و مراسمات ، با بقیه دست بدهند ، مودبانه غذا میل کنند و موقع عکس گرفتن لبخند بزنند و برای شروع حتی نیاز به یادگیری زبان چینی یا مهارت صنعتی یا اقتصادی ندارید .
اما خارجی های دانایی هستند که از این نوع مشاغل در چین دوری میکنند زیرا شما باید تمامی در خواست های شرکت را انجام دهید و در بهترین حالت کاری بسیار خسته کننده و در بدترین حالت امری بسیار خطرناک خواهد بود . بزرگترین استخدام کننده این خارجی ها شرکت های در حال رشد و کوچک محلی در شهرستان های چین هستند و آن ها با هدف بزرگتری به اسم گسترش و جهانی کردن اقتصاد چین میلیون ها ین چینی به کارکنین خود برای رنگ پوست آن ها پرداخت میکنند .

نکته مهم : جالب است بدانید از نظر قانونی شرکت هایی که در دسته ی اقتصادی ، کشوری و ” تایید شده ” در چین قرار میگیرند مجازند کارکنین خارجی بدون پست خاصی استخدام کنند و بقیه شرکت ها تنها می توانند در یک جایگاه خاص آنها را استخدام کنند .

دیدگاه بگذارید