اصلاح با موچین و راهنمایان رودخانه خدایان , 2 شغل عجیب ویتنامی ها + عکس

کاربر جدید 0 دیدگاه ۲۶ مهر ۱۴۰۱

در این مجموعه از مقالات فراتر از کار میخواهیم به مشاغل عجیبی بپردازیم که قطعا شنیدن نام آنها برای شما تعجب آورتر نیز خواهد بود . در کنار مقالات فراتر از کار میتوانید , به مقالات فراتر از سن و نوکاران و شغل دوم خانگی و … در کنار آگهی های استخدام شغل دوم و دورکاری دسترسی داشته باشید.

در این سری میخواهیم به سراغ مشاغل عجیبی در ویتنام برویم , این مشاغل غیرمعمول نیازی به صلاحیت رسمی ندارند ، اما می توانند به طرز عجیبی سودآور باشند , در ادامه به بررسی این مشاغل میپردازیم .

مشاغل عجیب ویتنامی ها :

1 . اصلاح با موچین انسانی :
اسم عجیبی است نه ؟ بله واقعا چنین شغلی وجود و ظاهرا تعداد زیادی را نیز شاغل کرده . خب این کار چیست ؟
تابحال خودتان یا اطرافیانتان را دیده اید موی سفید یا خاکستری برروی صورت یا سرشان ظاهر شده باشد؟ خب افراد ساکن ویتنام نیز با این مشکل رو برو هستند همانطور که همه دنیا با این مشکل روبرو میشوند .
در قدیم و رسوم سنتی ویتنامی فرزندان کوچک خانواده را صدا میزدند و آنها موهای سفید و خاکستری  والدین و پدر بزرگ و مادربزرگ ها را اصلاح میکردند .
اما در ویتنام امروزی در آرایشگاه ها این خدمات به صورت تخصصی توسط افرادی ارائه میشود .

حقوق این افراد : این افرادی معمولا دستمزد ساعتی دارند و دست مزد آنها تقریبا ساعتی 3 تا 5 دلار است ( در زمان تحریر این مقاله معادل ساعتی 36 تا 60 هزار تومان )

2 . جمع آوری آب مقدس استان فوتو :
کسانی هستند که معتقدند آبهای کنار رودخانه  ” دا ” و رودخانه سرخ در شمال ویتنام از قدرت معنوی برخوردار هستند و کسانی که از این آب استفاده کنند به زندگی آنها برکت و سعادت و خوشبختی می آید .

 

این عقیده با تاریخ سلسله هونگ کینگ مرتبط است . استان شمالی Phu Tho که حدود 80 کیلومتر (حدود 50 مایل) با هانوی فاصله دارد و محل قرار گیری این آب مقدس است .
بالاترین کوه منطقه ، نگیا لین ، برای انجام آیین هایی اختصاص داده شده به خدایان , برای کمک به تأمین محصولات زراعی مورد استفاده قرار میگیرد . همچنین اعتقاد بر این است که آبهای موجود در محل اتصال این دو رودخانه ، قدرت الهی کوه را جذب می کنند .

فقط آب های محل تلاقی , مقدس شناخته میشوند و فقط افراد خاصی میدانند که این آب ها در کجا قرار دارند که برای انجام آن یک سری مراسم نیز باید انجام شود که ابتدا اجازه خدایان را دریافت کنند !
معمولا افراد جمع کننده آب تعداد زیادی فرزند و نوه دارند زیرا به صورت سنتی عقیده بر این است که افرادی که فرزند بیشتری دارند , کارهای خوبی انجام داده اند و به آنها برکت بیشتری داده شده است .

حقوق این افراد : دستمزد این افراد میزان مشخصی ندارد و از هر کسی مبلغی را دریافت میکنند اما به گفته یکی از این افراد گاهی چند میلیون ویتنامی (واحد پول ویتنام دونگ است ) در روز درآمد دارند ( هر یک میلیون دونگ ویتنام = 43 دلار )

 

 

دیدگاه بگذارید