اصول ترغیب کردن مشتری و خریدار برای پیروی از فروشنده

کاربر جدید 0 دیدگاه ۲۶ مهر ۱۴۰۱

در این مقاله قصد داریم تکنیک های ترغیب گری را برای فروش بخصوص در ضمینه فروش مسکن و خودرو به شما آموزش دهیم . اگر به دنبال مقاله های دیگر و یا آگهی های شغل دوم و دورکاری و یا کار در منزل و حتی کار دانشجویی هستید میتوانید به دیگر قسمت های سایت پرکاران مراجعه کنید .

برای فروش بهتر نیاز نیست که شما حتما مدرک M.B.A داشته باشید , میتوانید با رعایت کردن این نکات ساده به فروش بهتری دست بیابید .

1 . تلافی یا جبران :
آیا تا به حال شده که با کسی شام خورده باشید و هنگام حساب کردن صورت حساب , آن شخص شام شما  را حساب کرده باشد و بعد از آن به شما بگوید که یک لطفی در حق من انجام دهید ؟ آیا قبول نمیکنید ؟
تمایلات اجتماعی ما را همیشه در این شرایط به سمت بله گفتن میبرد .
یک آزمایش انجام شده در یک فروشگاه شکلات فروشی نشان داده است که وقتی مشتری ها هنگام ورود به مغازه یک شکلات رایگان دریافت میکنند , 42 درصد بیشتر تمایل به خرید دارند .

پس شما نیز میتوانید با دادن تخفیف هایی یا چیزایی امثال آن باعث زنده شدن این حس در افراد و مشتری های خود شوید .

2 . دوست داشتن :
اکثر افراد حاضر هستند هرکاری برای کسی که دوست دارند یا کسانی که ایشان را دوست دارند , انجام دهند . خب چگونه به کسی که تازه ملاقات کرده ایم نشان دهیم و ثابت کنیم که دوستش داریم ؟
برای این کار شما میتوانید این دو راه را انجام دهید : تشابهات را پررنگ کنید و به تعریف بپردازید .

مثلا از مواردی مانند همشهری بودن استفاده کنید , سعی کنید زبان بدن و تُن او را تقلید کنید .

3 . تایید اجتماعی :
یکی از قوی ترین عوامل ترغیب گری , تایید اجتماعی یا تایید جمعی است . تا حالا هنگام خرید از فروشگاه های آنلاین , پیش نیامده که اول از هر چیزی گزینه محبوب ترین ها را بزنید …؟ قطعا جواب اکثر ما بله است . زیرا ما همیشه به دنبال این هستیم که ببینیم چه چیزی بیشتر مورد تایید دیگران است .
یک آزمایش در رستورانی انجام شد و بر روی قسمتی از منو کلمه ی ” محبوب ترین یا پرطرفدارترین ” نوشته شد و نتیجه حیرت آور بود … اینکار باعث افزایش 20 درصدی فروش آن قسمت از منو نسبت به قبل شد .
درواقع وقتی که ما از خرید محصولی مطمئن نیستیم این را به خودمان میگوییم که : وقتی که دیگران اینکار را انجام داده اند پس مشکلی ندارد و ما نیز میتوانید آن را انجام دهیم .

4 . اقتدار و تخصص :
تا حالا شده که در یک آگهی , تعدادی دندان پزشک به شما بگویند که جویدن آدامس X برای شما مفید است ؟ آیا شما قبول نمیکنید ؟ یک تحقیق وقتی بین مردم ارزش پیدا میکند که توسط تعدادی دانشمند تایید شود . چرا ؟ زیرا این افراد متخصص هستند و این باعث کاهش بی اعتمادی آنها میشود و راحت تر حرف های آن ها را قبول میکنند .
پس شما برای تبدیل شدن به اینگونه فردی باید اطلاعات خودتان را در ضمینه تخصصی تان افزایش دهید تا با اطلاعات خود بتوانید اقتدار داشته باشید .

5 . کمبود :

این یک واقعیت است که  انسان چیزهایی را بیشتر دوست دارند که نمی توانند داشته باشد . ترس از بین رفتن فرصت باعث میشود راهی برای نفوذ شما و ترغیب گری شما فراهم شود . یک محدوده ی زمانی کوتاه برای افراد تعیین کنید , مثلا بگویید این پیشنهاد تا فردا معتبر است و بعد از آن مجبور هستم که کالای خودم را به مشتری بعدی که در انتظار آن است بفروشم .

دیدگاه بگذارید