امپراطوری مک دونالد با قدم اولش در 50 سالگی

کاربر جدید 0 دیدگاه ۲۶ مهر ۱۴۰۱

اگر همیشه بر یک روند زندگی کرده اید و زمانی که به یک ایده دست یافتید ولی با خودتان گفته اید  ” من دیگر به سن پیری رسیده ام و الان دیگر فرصتی برای ادامه و یا امتحان راه جدید ندارم ”  اینبار دیگر نباید از هدف و ایده خود دست بکشید و به جلو ادامه بدهید و هرگز بخاطر سن دست از رویاپردازی نکشید .
آیا میدانستید که موسس مجموعه رستوان های مک دونالد از سن بالا و 50 سالگی شروع به کار کرد .
نام : ری کروک
تولد : 1902 در ایلینویز آمریکا
سرمایه تا سال 2013 : 28 میلیارد دلار
او در دوران کودکی نیز به دنبال کسب درآمد بود و یک ایستگاه فروش لیموناد به راه انداخته بود.
در جنگ جهانی اول او به عنوان راننده آمبولانس صلیب سرخ فعالیت داشت البته او به دروغ سن خودش را بالاتر اعلام کرده بود تا او را بپذیرند .
بعد از جنگ او به شغل های زیادی مشغول شد مانند : نوازندگی پیانو ،آهنگسازی ،فروشندگی و حتی مشاور املاک .
کارهای کروک ضمینه ساز آشنایی او با ارل پرنس شد کسی که مالک یک بستنی فروشی بود و بعد ها دستگاهی را اختراع کرد که میتوانست همزمان سه عدد میلک شیک را درست کند ، در سال 1940 کروک رو به سمت فروش این دستگاه آورد و همین باعث سفر های او در سرتاسر آمریکا شد ، در سال 1954 بود که در کالیفرنیا با مغازه برگر فروشی برادران دیک و مک مکدونالد آشنا شد .
این رستوران چندین دستگاه مخلوط کن را از کروک خریداری کرد .
بعدها کروک با مشاهده روند کاری این رستوران تحت تاثیر قرار گرفت ، او مجذوب سرعت بالای تهیه غذا و تحویل سریع آن به مشتری ها ، تنها با استفاده از چند منوی ساده مانند شیک ها و برگرها شد .
و بعد ها از این ایده استفاده کرد و ابتدا با کار کردن برای آنها و سپس سرمایه گذاری و خرید حق برند آنها تبدیل به یکی از بزرگترین رستوران های زنجیره ایی دنیا  شد .
خب آیا شروع در سن حدودا 40 سالگی برای به دنبال رویا و هدف خود رفتن سخت است ؟ اگر کروک نیز اینگونه فکر میکرد میتوانست تبدیل به یکی از غول های صنعت غذایی دنیا بشود؟
پس هرگز برای شروعی مجدد دیر نیست اگر فراتر از سن فکر کنیم .
سایت پرکاران با صدها مقاله ی جالب و مربوط به کار و همچنین با هزاران آگهی استخدامی شغل دوم و دورکاری و کاردرمنزل ، بزرگترین سامانه کاریابی شغل دوم در کشور است . پس ما را به دوستان خود معرفی کنید.

دیدگاه بگذارید