انواع و نکات پر اهمیت جلسه های کاری و قرارهای تجاری مهم

کاربر جدید 0 دیدگاه ۲۶ مهر ۱۴۰۱

اولین قدم در جهت برپایی یک جلسه کاری این است که ماهیت این جلسه مشخص شود و شما بدانید از این جلسه چه خروجی انتظار دارید ، با اینکه هر جلسه کاری منحصر به فرد است ، شناختن انواع مختلف جلسات کاری به شما کمک میکند تا اهداف و ساختارو فعالیت هایتان را بهتر بشناسید . به زبان ساده تر و به صورت خلاصه میتوان گفت که پیدا کردن راه حل برای یک جلسه تجاری بستگی به نوع جلسه متفاوت است و بدیهی است که دانستن نوع جلسه قبل از برگزاری آن شانس موفقیت شما را بالا می برد.
1. جلسه به روز رسانی وضعیت :
جلسه به روز رسانی وضعیت یکی از عمومی ترین انواع جلسات تجاری است. که این نوع قرارها شامل جلسات معمولی اعضای تیم یا جلسات معمولی پروژه ای می شود که هدف اصلی این جلسات هم راستا کردن افکار و اعضای یک تیم از طریق به روز رسانی و اطلاع رسانی از وضعیت پیشرفت یک پروژه یا پروژه ی کلی است همچنین این جسلات به غیر از هم راستا کردن اعضا به چالش های پیش رو یا قدم هایی که اعضای پروژه باید در آینده بردارند نیز اشاره میکند وبه طور کل در این نوع جلسات افراد بیشتر راجع به حل مشکلات ، تصمیم گیری ها ، اولویت بندی ها و وظیفه متحول کردن به افراد مختلف مباحثه می کنند .
2. به اشتراک گذاشتن اطلاعات :
سخنرانی ها و سمینارهای داخلی شرکت ها و ارائه اطلاعات جدید همگی جز این دسته از جلسات به شمار میروند و ماهیت اصلی این نوع جلسات این است که سخنران اطلاعات خاصی را با حضار در میان میگذارد این اطلاعات میتواند راجع به تغیرات پیشِ رو برای شرکت ، یا معرفی یک محصول جدید ، یا تکنیک های کاری جدید ، یا اطلاعات تخصصی جدید در حیطه ی کاری خود ازائه دهند.
3. جلسات تصمیم گیری :
تعداد بسیار زیادی از تصمیمات تجاری یا فروش های کلان در سطح یک یا چند گروه انجام میشود و بعضی از تصمیمات کوچک در همه ی انواع جلسات تجاری ممکن است گرفته شوند ولی برخی تصمیم های بزرگ باید جلسه مختص به خوشان را داشته باشند. تصمیم ها هر کدامشان به روش خاصی گرفته میشوند که روشِ ایده پردازی توسط اعضای گروه ، رای گیری ، ارزیابی گزینه ها ، درجه بندی ترجیحات و … از مهمترین آن ها هستند .
4 . جلسات حل مشکلات :
جلسات حل مشکلات معمولا از پیچیده ترین نوع جلسات تجاری است و چه در آن جلسه به یک یا چند مشکل شناسایی شده اشاره میکنند چه بر روی یک استراتژی بلند مدت برای حل آن مشکل طرح ریزی میکنند تفاوتی ندارد و در همه ی موارد میتوان روند پیچیده ای برای انجام این پروسه در پیش گرفت. در این جلسات معمولا فرصت های پیش رو ، تهدید ها و مشکلات پیش رو ، راه حل های احتمالی ، ارزیابی های احتمالی و مسائل توافق شده همگی شناسایی و اولویت بندی میشوند .
5.جلسات ایده پردازی :
جلسات ایده پردازی و خلاقانه معمولا با فکر کردن خارج از چهارچوب های موجود و هم فکری آغاز میگردد . به این صورت هستند که افراد ایده ها جدید را ارائه میدهند و نکات مثبت و منفی آن ها را ارزیابی میکنند .
نکته مهم : جلسات تجاری موفق میتواند نماینگر ارزش واقعی کمپانی و کارمند ان شرکت باشد .

دیدگاه بگذارید