ایجاد ایمنی برای کودکان , راهی شیرین برای درآمد زایی

کاربر جدید 0 دیدگاه ۲۶ مهر ۱۴۰۱

سرمایه های هر خانواده ایی کودکان ان خانواده است ولی خیلی از آن ها نمیدانند که چگونه محیط خطرناک خانه را که هر لحظه میتواند به کودک آنها اسیب بزند را امن کنند . یک سری شرکت ها هستند که اینکار را انجام میدهد اما ما نمیخواهیم این کار را به صورت عمل به شما معرفی کنیم زیرا که مستلزم هزینه ی زیاد و تمام وقت کار کردن است اما شما میتوانید نکات لازم را به صورت مشاور به خانواده ها ارائه دهید و به آنها کمک کنید تا خانه ی خود را امن کنند . و مطمئن باشید که کار شما مورد استقبال قرار میگیرید زیرا شرکت ها هزینه های بالایی میگیرند و خیلی از خانواده ها با توجه به مشکلات مالی توانایی استخدام این شرکت ها را ندارند پس شما میتوانید با هزینه ی کم به انها مشورت بدهید تا خود آنها اینکار را انجام دهند .

این نکات که در زیر برای شما ارائه شده اند کلی هستند وبرای یاد گیری بیشتر میتوانید کلمه ی child-proofing را در اینترنت سرچ کنید.

اصول ایمن سازی منزل برای کودکان :

1 . یک کاور مناسب که میتوانید از فروشگاهای لوازم الکترونیکی تهیه کنید برای پوشاندن پریز های برق که زمانی کودکان دست یا شی را در پریز برق فرو نکنند.

2. تمامی مواد شوینده و شیمایی و سمی را در بالاترین طبقه کابینت ها قرار دهید تا کودک امکان دسترسی به آن را نداشته باشد.

3. تمام دارو ها را در ارتفاع بالا قرار دهید تا کودکان نتوانند آن ها را بخورند و مسموم شوند .

4.از گیت ها و دروازه های ایمنی استفاده کنید و آن را دم راه پله ها و ورودی و خروجی ها قرار دهید تا کودکان نتوانند از پله های سقوط کنند یا وقتی حواسمان نیست از منزل خارج شوند.

5. همه لوازم سنگین و قابل سقوط و افتادن را با تسمه های مخصوص محکم کنید , لوازمی مانند چوب رختی ها و کابینت ها و میز ها و تلویزیون و … زیرا خیلی از اوقات افتادن این ابزار باعث آسیب دیدگی آنها بشوند.

6. اگر حوض یا استخر در خانه وجود دارد حتما از کاور و پوشش های مناسب برای پوشاندن آنها استفاده کنید تا باعث غرق شدن و آسیب دیدن آنها نشود.

7. اگر حیاط یا حیاط خلوت بدون مانع با بیرون مرتبط است حتما از فنس ها و مانع هایی استفاده کنید که مانع خروج کودک از منزل شود .

8. وسایل برقی و خانگی و آشپزخانه را در جایی قرار دهید که امکان دسترسی کودکان به حداقل برسد مانند جایی که در داشته باشد و ….

9. وسایل شکستنی مانند لیوان ها و ظروف شیشه ایی و چینی و …. را در کمد های قفل داری قرار دهید تا کودک نتواند به آن ها دسترسی داشته باشد و به خودش آسیب بزند.

10 . لبه های وسایل و مبلمان منزل را با کاور و پوشش های مناسب بپوشانید تا زمانی باعث برخورد سر یا … کودکان به آنها نشود

11. اگر در منزل توالت فرنگی وجود دارد با گذاشتن در پوش آن را محدود کنید که کودکان از آب موجود در آن استفاده کنند و بیمار شوند

12. آب گرمکن های منزل را کم کنید تا زیر 100 درجه باشند زیرا کودکانی که میتوانند شیر آب را باز کنند ممکن است با آب داغ خود را بسوزانند و به افراد ساکن در منزل یاداوری کنید فقط موقع استحمام دما با بالاببرند و در مواقع دیگر دما رو پایین نگه دارند.

13. از یک لوله خالی دستمال توالت استفاده کنید و هرچیزی که را توانستید از ان رد کنید یا در آن جا کنید یه خطر است و ممکن است باعث خفگی کودک بشود پس آن ابراز را در محلی که با قفل محدود شده جمع آوری کنید و نگه دارید.

14.هر شی بلندی که بیشتر از 15 سانتی متر است مانند گردنبند ها و ….. را در کابینت ها مخفی کنید زیرا میتواند باعث خفگی کودک شود.

15. از پد های نرم و امن برای پوشاندن پله ها و پاگرد ها استفاده کنید تا مانع از افتادن کودک شوند و اگر هم کودک به زمین افتاد مانع از آسیب دیدگی جدی او شود

16.موکت ها و فرش ها را به ترمز فرش مجهز کنید یا آن را با داکت یا سایر ابزار به زمین محکم کنید زیرا کودکان همیشه درحال دویدن هستند و ممکن است فرش یا موکت زیر پای آن ها لیز بخورد و آسیب ببینند.

17. سطل آشغال های کوتاه با جمع آوری کنید و بجای آن ها سطل های بلند و در دار تهیه کنید تا کودکان نتوانند به آشغال ها دست بزنند و به خود آسیب بزنند و حدالامکان آن ها را درون کابینت قفل داردقرار دهید.

18. از قفل و سایر وسایل برای بسته نگه داشتن در یخچال و کمد ها و در ورودی منزل یا گاراژ و …. استفاده کنید تا کودک به آسانی قادر به باز کردن آنها نباشد.

19. تمامی پنجره هایی که از زمین فاصله دارند را فنس بزنید و صندلی ها و میز ها و تخت ها را از پنجره ها دور کنید تا کودکان را از خطر سقوط حفظ کنید.

20. تمامی کابل هایی را که بیرون از دیوار قرار دارند را با چسب یا داک مخصوص بپوشانید تا کودک نتواند آن را گاز بگیرد و دچار برق گرفتی شود .

21. یک پوشش مناسب برای فر یا کوره یا هر منبع حرارتی قرار دهید تا مانع از سوختگی کودک شوید.

22. برای درهای شیشه یا پنجره های چسبیده به کف اتاق از برچسب ها استفاده کنید تا کودکان کنجکاو نشوند برای اینکه به آنها نزیک شوند.

23. تمامی اسباب بازی ها و وسایلی را که ممکن است باعث لیز خوردن شوند جمع آوری کنید و همچنین اگر کاشی یا سرامیک خراب شده و لق است آن را در اسرع وقت اصلاح کنید.

24. گهواره را امن کنید : تمامی بالش ها و اسباب بازی هایی که ممکن است کودک از آن برای بالا رفتن از فنس های گهواره کند را جمع اوری کنید.

25. برای تخت کودک فنس قرار دهید و حداقل 15 سانتی متر آن را از پنجره ها دور کنید .

26. تمامی وسایلی را که ممکن است باعث خفگی کودک میشود را جمع آوری کنید مانند جمع اوری رومیزی ها و سبد های خرید و …..

27. لامپ های رومیزی را از سطح جمع آوری کنید و در ارتفاع قرار دهید.

28. واکس کفش ها و تیغ های اصلاح و هرچیز برنده ایی را در کشو و کمد های قفل دار قرار دهید.

29. اگر در خانه وان وجود داشت کف ان را با پوشش های ضد لغزندگی بپوشانید تا مانع لیز خوردن بشود.

30. سر لوله ها و شیر ها را با پوشش مخصوص بپوشانید تا در صورت برخورد با سر کودک منجر به آسیب جدی نشود.

مجموعه پرکاران خالق ایده های ناب شغل دوم و کار در منزل . با ما همراه باشید تا ایده های جدید و اگهی های استخدام دورکاری را ببینید.

دیدگاه بگذارید