زیر بغل بو کنید و پول در بیارید – شغلی از اعماق بینی شما

کاربر جدید 0 دیدگاه ۲۶ مهر ۱۴۰۱

در مجموعه فراتر از کار در مورد کارها و شغل هایی خواهید شنید شاید تا به حال نام آنها را هم نشیده باشید , در این مجموعه میخواهیم به کلمه ” شغل ” معنایی فراتر از معنای معمول بدهیم . شغل های خطرناک در کنار شغل هایی آسان و بی دردسر و …

درکنار این مقالات میتوانید به آگهی های استخدام شغل دوم و دورکاری و کار در منزل نیز دسترسی داشته باشید .

در این سری از فراتر از کار میخواهیم در مورد شغلی بگوییم که آسان و عجیب است .

قاضی بو :
همه ما در مورد مشاغل مختلف زیادی ممکن است شنیده باشیم . هر کودکی وقتی از او سوال میشود که دوست داری چه کاری شوی , اولین جواب هایی که خواهد داد این است که میخواهم ” خلبان یا دکتر یا آتش نشان یا مهندس ” بشوم .
اما شغلی که امروز میخواهیم به شما معرفی کنیم در بین هیچ کدام از این مشاغل جایی ندارد و تاحالا نشنیده اید که کسی بگویید که میخواهیم قاضی بو بشوم .
اما این شغل چیست و چه کاری در آن باید انجام شود ؟

محل کار این افراد شرکت های آرایشی و بهداشتی هستند , این شرکت ها این افراد را استخدام میکنند تا برای آنها قضاوت کنند …!
در سال 2002 ، عکاسی به نام نانسی ریکا شیف کتابی درخشان از تصاویر سیاه و سفید را منتشر کرد که در طول چندین دهه با توجه به علاقه ای که به مشاغل عجیب دنیا داشت جمع آوری کرده بود .
در یکی از این کتاب ها فردی را با روپوش سفید آزمایشگاهی میبینم که در حال بو کردن زیر بغل یک فرد دیگر است … عجیب به نظر میرسد , نه ؟!
درواقع او در حال تست کردن دئودرانت یک شرکت بهداشتی است .
البته فقط برای قضاوت در مورد اثر دئودرانت از این افراد استفاده نمیشود , برای محصولاتی مانند : دهانشویه ها , صابون ها , لویسیون ها , دئودرانت ها و دیگر محصولات بهداشتی که با بو و رایحه سر و کار دارند , استفاده میشوند .
این افراد آموزش دیده اند که بوهای بد را از بین 1 تا 10 دسته بندی کنند .
این افراد بعد از یکسال آموزش تخصصی میتوانند به صورت تخصصی به این کار مشغول شوند .

حقوق این افراد :
حقوق این افراد بستگی به بودجه و کار شرکت ها دارد اما معمولا درآمد آنها بین سالانه 19 هزار تا 52 هزار دلار در سال است . ( هنگام تحریر این مقاله معادل 228 میلیون تومان تا 624 میلیون تومان )
منبع :
گاردین

 

دیدگاه بگذارید