سرگذشت موفقیت های فرانسوا پینول

کاربر جدید 0 دیدگاه ۲۶ مهر ۱۴۰۱

در مجموعه مقالات منهای بهونه قصد ما معرفی افراد موفق و ثروتمندی است که شاید در ابتدای امر ندانیم که آنها چه گذشته سختی را پست سر گذاشته اند , این افراد ممکن است افرادی باشند که در کودکی دچار فقر شدید یا محدودیت های بوده اند یا ممکن است افراد معلولی باشند که بر معلولیت خود چیره شده اند و توانسته اند به موفقیت فراوان برسند .
در مجموعه مقالات بهونه میخواهیم در مورد روند موفقیت این افراد برای شما صحبت کنیم تا به راز موفقیت آنها پی ببریم تا شاید چراغ راهی برای ما باشد .

در این سری میخواهیم به بررسی راه موفقیت آقای فرانسوا پینول بپردازیم . اما قبل از آن بیاید او را بهتر بشناسیم .

فرانسوا پینول کیست ؟
François Pinault  ( فرانسوا پینول ) یک تاجر میلیاردر فرانسوی و بنیانگذار گروه لوکس  Kering  و شرکت سرمایه گذاری Artémis است  و در حال حاضر ثروت او 32 میلیارد دلار است . اما او چگونه به این موفقیت رسیده است ؟

راه موفقیت آقای پینول :

او در 21 اوت سال 1936 در غرب فرانسه متولد شد .  پدرش تاجر چوب بود .
پینول در حومه روستایی فرانسه بزرگ شد . او در سن 16 سالگی از مدرسه اخراج شد .
در زمان مدرسه  دوستان و همکلاسی هایش اورا بخاطر خانواده و لهجه روستایی اش مورد تمسخر قرار میدادند . زیرا اکثر کودکان حاضر در آن جا از خانواده های طبقه بالا بودند .
در سال 1956 ، وی در طول جنگ الجزایر در ارتش ثبت نام کرد. پس از آن ، او به تجارت خانوادگی بازگشت . و بعد از مرگ پدر مجبور شد همه چیز را بفروشد .

روند موفقیت :
پینول فعالیت خود را در صنعت چوب در اوایل دهه 1960 آغاز کرد . این شرکت در سال 1988 در تجارت عمومی سرمایه گذاری کرد و نام خود را به PPR تغییر داد . در پایان سال 1999 ، PPR به سمت تجمل و مد تغییر یافت . در سال 2003 ، او مدیریت شرکت های خود را به پسرش بزرگتر فرانسوا-هنری منتقل کرد.
با کمک خانواده و وام بانکی از Crédit Lyonnais ، پینول اولین کار خود را در سال 1963 به عنوان یک شرکت تجارت چوب شروع کرد . تجارت او به شدت رشد کرد . گروه وی چندین شركت را كه با ورشكستگی روبرو بودند  خریداری کرد  و آنها را مجدد راه اندازی کرد و البته او بیشتر بخاطر همین تکنیک خرید شرکت های کوچکتر و ورشکسته معروف است .
او برای خودش امپراطوری راه اندازی کرده است . و تقریبا از هر صنعتی در زیر مجموعه او موجود است .

نکته جالب :
او اکنون صاحب خانه های مدی مانند : گوچی ، استلا مک کارتی ، الکساندر مک کوئین و ایو سن لوران است .

 

 

 

 

دیدگاه بگذارید