نکاتی ضروری برای فروشندگی در هر سطحی

کاربر جدید 0 دیدگاه ۲۶ مهر ۱۴۰۱

در دنیای امروز که تعداد رقیبان هر روز بیشتر شده دیگر فروش مانند سابق نیست . در روش های قدیمی شما محصول را در دسترس قرار میدادید و مشتری خودش به سراغ شما می آمد اما امروزه اینگونه نیست و شما باید بتوانید ذهن مشتری های خود را بخوانید .
در مقاله ی امروز میخواهیم اصولی ساده را برای روانشناسی فروش در اختیار شما قرار بدهیم ، اصولی که لازم نیست حتما خیلی حرفه ایی باشیم تا از پس آن بربیایم فقط کافی است با دقت مطالعه کنیم و تمرین کنیم تا بتوانیم یک فروشنده ی موفق باشیم .
1 .  اولین چیزی را که شما میفروشید خودتان هستید :
چه کسی از شما کالایی را خریداری میکند وقتی از شما خوشش نیاید ؟ قطعا هر چقدر هم کالایتان خوب باشد اگر از شما خوششان نیاید نمیتوانید چیزی به آنها بفروشید . پس ، قبل از هرچیزی سعی کنید خودتان را به خوبی معرفی کنید و در مورد همه ی کالا های خود اطلاعات داشته باشید .
2. بیشتر از حرف زدن ، گوش دهید :
یک فروشنده بی تجربه سریع شروع به صحبت کردن در مورد ویژگی های محصولش میکند و اینکه چقد وِیژه است ، اما یک فروشنده ماهر سعی میکند که کامل به حرف های مشتری خودش گوش بدهد و کاملا درک کند که نیاز مشتری اش چیست تا کالایی را که مرتبط با نیاز اوست به او معرفی کند .
3. بدانید که به چه کسی ،چه کالایی را میفروشید :
اگر کالای شما مثلا 10 میلیون قیمت دارد ، سعی نکنید به هر قیمتی آنرا به کسی که 1 میلیون بودجه دارد بفروشید . تلاشتان در این باشد که به هرکسی کالای مورد نیاز با بودجه اش را پیشنهاد دهید اگر میخواهید که مشتری از فروشگاه شما دست پر خارج شود .
4. روی نقاط قوتی که باعث جذب مشتری شما میشود دقت کنید .
از خودتان بپرسید که چه چیزی باعث میشود یک مشتری محصول شما را خریداری کند ؟
واقعا محصول شما چه تفاوقی با دیگر محصولات دارد ؟ روی همان مانور دهید.
5. موضوع را ساده بگیرید:
سعی نکنید برای اینکه خودتان را متفاوت جلوه دهید ، خیلی پیچیده صحبت کنید . کسی که واقعا باهوش است و علم زیادی دارد باید بتواند به افراد زیر حد متوسط توضیح دهید ، این کلید شماست . تن صدا و مکالمات خود را تمرین کنید .
** هیچ کسی مادرزادی فروشنده نبوده ، شما نیز میتوانید یک فروشنده خوب باشید این دیگر به خودتان بستگی دارد **

مجموعه پرکاران سایتی پراز مقاله های نکات فروش و دیگر مقاله های مربوط به کار + آگهی های استخدام شغل دوم و دورکاری و کار در منزل و شغل ویژه معلولین

دیدگاه بگذارید