نیک ووییچیچ مردی با معلولیت شدید جسمانی در دنیای نامحدود

کاربر جدید 0 دیدگاه ۲۶ مهر ۱۴۰۱

نیک ووییچیچ در دسامبر سال 1982 به دنیا آمد و از بچگی به دلیل برخوردار نبودن از نعمت دست و پا دچار افسردگی شد اما کمی بعد در دبیرستان عضو یگ گروه خیریه شد و از آن پس تصمیم گرفت زندگی خود را وقف کمک به دیگران کند.
نیک ووییچیچ تا به حال در بیش از 60 کشور جهان سمینار برگزار کرده و برای 400 میلیون شنونده سخنرانی کرده است. ووییچیچ که یک نویسنده حرفه ای است تا به حال 3 کتاب محبوب و پرفروش را به انتشار رسانده است و برخلاف تمامی محدودیت ها او علاوه بر نویسندگی در زمینه های زیادی موفق است که میتوان به مربی گریِ پرش از هواپیما اشاره کرد.وی همچنین فوتبال بازی میکند و علاقه مند به شنا ست و شناگر و موج سوار خوبی یست و رانندگی و آشپزی از جمله کارهای روزمره اوست.
او که هیچوقت از تحصیل خود غافل نشده است دارای دو مدرک لیسانس در رشته های حسابداری و برنامه ریزی مالی از دانشگاه گریفیت است.
نیک در سال 2011 در یک قایق تفریحی از همسر خود خواستگاری کرد و اولین فرزند خود در سال 2013 به دنیا آمد.
ووییچیچ  با اینکه دست و پا ندارد اما بر روی یک زائدگی کوچک مثل پا و دو انگشت شست دارد که با استفاده از آن میتواند بنویسد، با سرعت 45 کلمه در ساعت تایپ کند، شنا کند و به تلفن جواب دهد و حتی توپ تنیس را با قدرت شوت کند.یکی از تفکرات مثبت و معروف نیک این است که همیشه یک جفت کفش در کمد خود نگه میدارد چراکه به معجزه اعتقاد دارد.
از جملات انگیزشی نیک ووییچیچ میتوان این نقل قول زیبا را از او بازگو کرد:
“من بدون دست و پا به دنیا آمدم اما هرگز در حصار شرایط خود نماندم. من به سراسر دنیا سفر میکنم و به میلیون‌ها نفر الهام میبخشم تا با ایمان، امید، عشق و شجاعت خویش بر ناملایمات زندگی چیره شوند و به آرزوهای خود برسند.”

دیدگاه بگذارید