بازار داغ ebook و کسب درآمد از آن

کاربر جدید 0 دیدگاه ۲۶ مهر ۱۴۰۱

کتاب الکترونیکی یا ebook :

کتاب الکترونیکی این روز ها طرفداران مخصوص به خود را پیدا کرده است و روز به روز بین مردم پر طرفدار تر میشود زیرا این کتاب ها معمولا از نسخه های چاپی ارزان تر هستند و اینکه همیشه و همه جا در دسترس هستند , در نسخه های چاپی شما باید هزینه زیادی بپردازید و اکثر این هزینه بخاطر قیمت کاغذ استفاده شده ی آن است و همیشه شما نمیتوانید یک نسخه ی چاپی را در همه جا پیدا کنید زیرا این امر امکان پذیر نیست اما نسخه های الکترونیکی آن ها با توجه به بستر مناسبی که اینترنت و فضای مجازی ایجاد کرده , این قابلیت را دارند که از هرجایی در جهان تنها با یک کلیک قابل دریافت باشند و بخاطر اینکه مواد اولیه ایی در ساخت آنها مصرف نشده بسیار ارزان تر هستند.

به همین دلیل خیلی از ناشران به این سمت میروند که نسخه های دیجیتالی از کتاب های خود تهیه کنند و شما از این فرصت میتوانید استفاده کنید و در زمان آزاد خود وقتی که از سرکار برگشته اید به انجام آن مشغول شوید.

نکات لازم برای تهیه ی یک کتاب دیجیتالی / ebook :

1 . اول از همه فرمت خود را انتخاب کنید :  شما میتوانید آن را در word office تایپ کنید و سپس فرمت خروجی آن را به پی دی اف تغییر دهید و آن را به صورت پی دی اف به فروش برسانید , اما بهتر است نسخه های EPUB   و MOBI  نیز  از آن ها تهیه کنید  و به هر سه صورت آن ها را عرضه کنید زیرا هر سه نسخه مخاطبان و طرفداران منحصر به خود را دارند.

  1. سعی کنید یک متن پیش نمایش برای خریدارن کتاب تهیه کنید , در واقع این پیش نمایش , ویترین کتاب شما خواهد بود و باعث خواهد شد که یک شخص تصمیم به خرید یا رد کتاب شما بگیرد , معمولا 10 % حجم کتاب به عنوان پیش نویس انتخاب میشود اما این به خود شما و قدرت خلاصه نویسی شما بستگی دارد اما در بیشتر مواقع 10% اول کتاب را بدون تغییر به عنوان پیش نمایش رایگان کتاب قرار میدهند .
  2. از یک تصویر که توجه هر چشمی را به خود جلب کند استفاده کنید میتوانید از عکس جلد اصلی کتاب اما نسخه ی دیجیتال آن استفاده کنید که بهترین و ارزان ترین گزینه است یا از طراحی جدیدی استفاده کنید , فارغ از این که انتخاب کدام باشد باید بدانید که مردم یک کتاب را از روی جلد آن قضاوت میکنند .
  3. برای محصول خود تبیلغات کنید : میتوانید از صفحات مجازی و یا وبلاگ ها برای این امر استفاده کنید و مردم را به سمت کتاب خود و خرید آن ترغیب کنید .
    و همچنین میتوانید بخشی از مطالب خود را در اختیار بلاگر ها قرار دهید به این شرط که اسم و لینک دانلود مطلب شما را در قسمت منابع قرار دهد .

***نکات***
حتما این نکته را نیز مد نظر قرار دهید که کتابی را که در حال باز نویسی آن هستید با ناشر آن صحبت کنید و اجازه استفاده از مطالب آن را بگیرید یا به آنها پیشنهاد دهید که اینکار را برای آنها انجام میدهید و شما هزینه نویسندگی خود را دریافت کنید .

اگر دنبال هزاران ایده برای کسب درآمد و استخدام و پیدا کردن شغل های دوم یا دوری کاری هستید به جمع ما در سایت پرکاران بپیوندید.

برگرفته از ویکی هاو

دیدگاه بگذارید