از ماشین خوابی تا 4 میلیارد دلار سرمایه

کاربر جدید 0 دیدگاه ۲۶ مهر ۱۴۰۱

نام : جان پاول دوجوریا

سن : 75 سال

سن موفقیت : حدود 45 سالگی

متولد: لس آنجلس

شغل : موسس و رئیس شرکت تولید لوازم آرایشی جان پاول سیستمز (JPMS)

ثروت : در سال 2015 1میلیارد دلار و در سال 2019 3میلیارد دلار

جان پاول دوجوریا از یک پدر ایتالیایی تبار و مادر یونانی و در13 آپریل 1944 در کالیفرنیا چشم به جهان گشود،که خیلی از رسانه ها به او لقب “میلیاردر خود ساخته” را دادند.دلیل این نامگذاری را میتوان از روی نحوه ی زندگی شخصی وی حدس زد. جان پاول از کودکی با چالش های زیادی روبرو شد و در 2 سالگی پدر و مادرش از هم دیگر جدا شدند و او وبرادرش در کنار مادر خود به زندگیشان ادامه دادند.در 9 سالگی به همرا برادر بزرگتر خود برای تامین مایحتاج زندگیشان مجبور به فروش روزنامه و کارتپستال و کارت تبریک شدند ولی دیری نرسید که مادر مجرد او به این نتیجه رسید که قادر به تامین مالی خانواده خود نمیباشد و پسرانش را به دست یتیم خانه ای در شرق کالیفرنیا سپرد.

او که در جوانی به دنبال پیدا کردن علاقه و استعداد ذاتی اش بود مشاغل متفاوتی را امتحان کرد و در ابتدا به خدمت در ارتش پرداخت و پس از آن وقتش را صرف کارهایی نظیر سرایداری،بازاریابی،فروش خانه به خانه کتاب،فروش و ارائه خدمات بیمه کرد ولی در هیچکدام آنها موفق نبود.

حتی مدتی کوتاه در کارخانه تولید محصولات آرایشی مو کار میکرد ولی خیلی زود از جایگاه خود اخراج شد و به دلیل غرور زیاد پاول حاضر به پول گرفتن از کسی نشد وبیخانمان شد ودر ماشینش (که یک رویس رویس 20 ساله بود)در خیابان زندگی کرد تا اینکه با گرفتن وام در سال 1980 توانست یک شرکت کوچک تولید لوازم آرایشی تاسیس کند و در سن 45 سالگی سال توانست خط تولید کوچک خود را به یک کمپانی بزرگ بدل کند.

جان پل دوجوریا که اکنون 75 سال سن دارد و ارزش کمپانی او در سال 2019 3میلیار دلار بوده است، مقادیری قابل توجهی از ثروت خود را صرف خیریه و امور خیرخواهانه میکند و او ساپورتر رسمی مالی  3 کمپانی food4africa و mineseeker و blazerhouse که هر سه شرکت های خیریه و کمک به گرسنگان افریقایی و حمایت از جوانان کم بضاعت و مشتاق به تحصیل هستند.

امروزه شرکت جان پل دوجوریا 90 محصول بهداشتی را تولید و در حدود 45 کشور دنیا محصولاتش به فروش میرسند طوری که طبق آخرین تخمین ها سود سالیانه این کمپانی 900 میلیون تا 1 میلیارد دلار است.

دیدگاه بگذارید