اصول مذاکره با افراد قدرتمند برای فروش بهتر

کاربر جدید 0 دیدگاه ۲۶ مهر ۱۴۰۱

ممکن است گاهی مواقع لازم باشد که با افراد یا شرکت هایی بخواهیم وارد همکاری شویم که آن افراد یا شرکت ها بسیار بزرگتر از ما هستند و در جایگاهی بالاتر قرار دارند , و در اینگونه شرایط ممکن است که ما دچار احساس ضعف یا استرس بشویم و این ضعف میتواند کشنده باشند و آینده تجاری ما را نابود کند , پس باید بدانیم چگونه در این جلسات حضور یابیم و وارد مذاکره شویم .

اصول مذاکره :

1 . آرامش خود را حفظ کنید :
وقتی در مذاکره با فردی در جایگاه قوی تر و بالاتر قرار میگیریم , ممکن است دچار استرس شویم .
این استرس به شدت قابل احساس شدن است و میتواند شما را در موضع ضعف قرار دهد , اگر بخواهید مدام به دیگران بگوید که من در مورد این ملاقات نگرانم و استرس دارم , مطمئن باشید که هنگام ملاقات این استرس را خواهید داشت .
اما به خودتان و دیگران بگوید که من خیلی کم استرس دارم ولی میدانم که در این ملاقات به یک دستاورد خیلی خوب خواهم رسید , مطمئن باشید میتوانید موفق شوید .

2 . در آماده باش باشید :
اگر قبل از ملاقات با یک فرد مهم , به شدت آماده باشید بهتر از ضعیف ظاهر شدن است پس تا میتوانید از آن فرد یا شرکت , اطلاعات به دست بیاورید و حسابی در مورد آنها مطالعه کنید تا با دست پر در جلسه حاضر شوید .

3 . خوش بین باشید :
یکی از مواردی که هنگام مذاکره با این افراد باید در نظر داشته باشید این است  که شما بهترین هستید و تجارت و پیشنهاد شما بهترین است و واقعا ارزشمند هستید .
هرگز خودتان را دست کم نگیرید تا مجبور نشوید محصولتان را زیر قیمت بفروشید .

4 . به دیگر سمت نیز توجه داشته باشید :
فقط به نیازهای خودتان نگاه نکنید و این را مد نظر داشته باشید که آن طرف مقابل نیز , نیاز هایی دارد و اگر شما بتوانید به آنها نشان دهید که راه حل پاسخ به نیازهای آنها را میدانید , مذاکره ی شما بیشتر به موفقیت نزدیک خواهد شد .

5 . شنونده خوبی باشید :
مهارت های یک شنونده ی خوب بودن را تمرین کنید و سعی کنید قبل از حرف زدن های فراوان , به سخنان فرد مقابل گوش دهید .
اینکار احترام بیشتری را برای شما فراهم خواهد آورد .

دیدگاه بگذارید