برای فروش موفق , بهترین لباسی که میتوانیم بپوشیم چیست؟

کاربر جدید 0 دیدگاه ۲۶ مهر ۱۴۰۱

اینکه شما در اولین برخورد و حضورتان چگونه لباس میپوشید و چطور از در وارد شوید در آینده ی رابطه ی تجاریتان با شخص مورد نظر بسیار موثر است و معمولا ظاهری مناسب و آراسته باعث می شود دیدگاه مناسبی در ذهن خریدار یا طرف حساب تجاریتان شکل دهد ، این روزها احتمالا شخصی که برایش ظاهر مهم نباشد فردی بسیارخوشبین تلقی میشود .
اولین نکته ای که باید در لباس پوشیدن در یک قرار تجاری موفقیت آمیز به آن توجه کنید این است که همیشه برای اطمینان سعی کنید لباس ” نیمه رسمی ” بر تن داشته باشید . در هیچگونه قرار تجاری هرگز لباس غیر رسمی تر از مشتری خود نپوشید ، ولی میتوانید برای هرنوع قرار تجاری ( برای فهمیدن انواع مختلف قرار های تجاری به این لینک ” انواع مختلف قرار های تجاری ” رجوع کنید ) یک جور خاص لباس بپوشید.
نکته مهم دیگر که باید به آن توجه داشته باشید این است که سعی کنید متناسب با نوع فروش و مشتریتان لباس مناسب بپوشید تا او نیز با شما احساس راحت تری بکند ولی نه اینکه آنقدر غیر رسمی یا مثل او لباس بپوشید تا درمانده به نظر برسید .
برای فروش بعضی از کالاها و خدمات در نقاط مختلف یک کشور باید لباس های متفاوتی برتن داشت و به زبان ساده تر شما باید محلی لباس بپوشید و در هر شهری که هستید باید لباس متناسب با آن منطقه را بر تن کنید مثلا در بعضی مناطق گرم کشور برای فروش بسیاری از کالاها نیازی به حضور با کت و شلوار نیست.
یکی دیگر از نکات اصلی لباس پوشیدن درست در زمینه فروش بهتر و موفقیت آمیزاین است که فرقی ندارد لباس اسپرت و ورزشی بپوشید یا کت و شلوار مهم این است که همیشه پاکیزه باشید و مرتب . خوشبو بودن و مرتب بودن مو و ریش نیز برای آقایان نیز بسیار حیاتی است. عطر بدن شما ممکن است تا مدت ها بعد در حافظه مشتری باقی بماند پس مراقب بو های بد و مخرب مثل بوی غذا یا سیر قبل از قرار تجاری باشید. همچنین به یاد داشته باشید که در گذشته ( حدود 40 تا 50 سال پیش ) کشیدن سیگار با مشتری امری مهم در جریان عقد قرارداد بود ولی امروزه نبودن بوی بد سیگار برای برخی افراد ممکن است بسیار مهم باشد پس در صورت امکان قبل از قرار های تجاری از کشیدن سیگار خودداری فرمایید .

نکته مهم :در هنگام قرار تجاریتان اگر لباس گرانقیمت یا برند خاصی برتن دارید سعی کنید مارک برند لباستان کمتر در دید مشتری باشد ، یادتان باشد تنها چیزی که مشتری باید ببیند برند تجاری شماست نه  شرکت تولیدکننده لباس شما

دیدگاه بگذارید