برداشت پول از باغچه منزل , یکی از جالبترین مشاغل خانگی

کاربر جدید 0 دیدگاه ۲۶ مهر ۱۴۰۱

پرورش سیر در باغچه :

سیر یکی از سبزیجات پرطرفداری است که تقریبا در تمامی سفره ها میتوان آن را یافت کرد ,همچنین بخاطر خواص فراوانی که سیر در مقابله با بیماری هایی همچون سرطان دارد و نیز مقابله با پیری و انواع انگل ها دارد ,در بین مردم بسیار پرطرفدار است.

شما میتوانید با پرورش این سبزی در باغچه های خانگی خود و فروش آن به کسب درامد بپردازید.

در ادامه ی این مقاله میخواهیم به شما روش کاشت سیر را آموزش دهیم…

کاشت سیر :

1. اماده کردن خاک :
اولین قدم برای کاشت هر گیاهی یک خاک خوب است , پس این قدم رو خیلی جدی بگیرید زیرا بیشتر مراحل تحت کنترل شما نیست اما این مرحله اگر خوب انجام شود میتواند خیلی اثر بخش باشد , اول از همه همه گیاه ها و علف های هرز باغچه ی خود را از بین ببرید سپس کمی کود به باغچه ی خود اضافه کنید و اگر میتوانید کمی نیز بقایای مواد غذایی مانند تفاله چای یا قهوه , پوست تخم مرغ و …. را نیز به خاک اضافه کنید زیرا میتواند خاک شما را غنی تر کند.

**نکته** اگر سیر های خود را در پاییز میخواهید بکارید بهتر است از کود های کاهش سرعت رشد استفاده کنید تا سبزی شما در موقع سرما سر از خاک بیرون نیاورد و آسیب نبیند

2. کاشت :
سیر مانند دیگر گیاهان دانه ندارد و باید از حبه های آن استفاده نمود .ابتدا پوست آن را بکنید و هر حبه را جدا کنید , توجه کنید حبه های بزرگتر به معنی در دسترس بودن منبع تغذیه بیشتری برای گیاه است و میتواند به شما گیاه های بزرگتری را بدهد پس در انتخاب حبه های سیر دقت کنید و آن هایی را که نرم یا کوچک هستند را استفاده نکنید.
برای رشد بیشتر سیر ها بهتر است آن ها را در سرما بکارید بهترین زمان بعد از اولین برف است زیرا سرمای طبیعی به رشد سیر ها کمک میکند .

هر حبه سیر در یک ردیف باید با فاصله 10 سانتیمتری از هم کاشته شوند و همچنین فاصله ی هر ردیف از هم 20 سانتیمتر باشد و هر حبه سیر باید در عمل 5 سانتی متری خاک کاشته شود

3. مراقبت :
هرچند وقت یکبار با دست خود خاک را لمس کنید که خشک نباشد , سیر به آب نیاز زیادی ندارد مگر اینکه هوا به طور غیر طبیعی خشک باشد .
بعد از کاشت میتواند از برگ های خشک شده و گیاهان مرده برای خود کود تهیه کنید و به اندازه 10 سانتی متر روی سطح خاک قرار دهید یا میتوانید این کود را از بیرون تهیه کنید.
**برای محافظت بهتر از گیاه خود میتوانید روی آن را با کمی پوشال نیز بپوشانید…**

بقیه مراحل به عهده ی طبیعت است .

برای دریافت آموزش های بیشتر یا آگهی های استخدامی مربوط به شغل دوم , دورکاری و یا کار در خانه میتوانید سایت مجموعه پرکاران را دنبال کنید .

برگرفته از ویکی هاو

دیدگاه بگذارید