بررسی یک استارت آپ بروز در زمینه دورکاری (روابط عمومی مجازی)

کاربر جدید 0 دیدگاه ۲۶ مهر ۱۴۰۱

ایده ها همه جا هستند ولی همانطور که همیشه گفته ایم برای ایده ها باید نیاز مردم را شناخت و برطرف کرد.
در این سری از مقالات نوکاران قصد ما معرفی یک ایده جدید برای درآمدزایی و شغلی جدید و حتی شغل دومی جدید است .
این ایده را شما میتوانید برای شرکت هایی که تازه تاسیس شده اند یا شرکت هایی قدیمی که کوچک هستند و درآمدزایی بالایی ندارند , انجام دهید تا هم یکی از اصلی ترین نیاز های این شرکت ها را برطرف کرده باشید و هم کسب و کار جدید خود را داشته باشید .
این ایده چیست ؟ خب این ایده , مسئول روابط عمومی مجازی است اما قبل از توضیح دادن آن باید بدانیم که در کل وظیفه ی یک مسئول روابط عمومی چیست و چرا یک شرکت به این پست حیاتی نیاز دارد ؟

مسئول روابط عمومی :
درواقع نوع و کیفیتی ارتباطی که شرکت ما و ما با دیگران داریم , سرنوشت شرکت ما را رقم میزند . در واقع روابط عمومی برای پاسخ به این نیاز شکل گرفته و همچنین راه ارتباطی مدیریت با افراد داخل و خارج شرکت ها و مجموعه  است .
اما در شرکت های بزرگ این افراد باید همیشه در دسترس باشند و در تمامی جلسات شرکت حضور داشته باشند , اما ایده ایی که ما میخواهیم به شما معرفی کنیم مخصوص شرکت هایی است که بودجه کمی دارند ولی نمیخواهند در عین حال از این سمت و پست مهم چشم پوشی کنند . زیرا رشد و بقای شرکت آنها میتواند به این پست وابسته باشد .

ایده ی جدید نوکاران :
مسئول روابط عمومی مجازی …! بله درست است , مجازی یا از راه دور … اما چگونه ؟
خب اول ازهمه باید یک تعریف کلی در مورد این موضوع داشته باشیم .

روابط عمومی مجازی :
وظیفه ی این فرد یا افراد رسیدگی به اموری مربوط به روابط عمومی مانند برگذاری جلسات یا انجام مصاحبه های آنلاین و معرفی خدمات و کالاهای شرکت با استفاده از ابزار های دیجیتال و فضای مجازی , به صورتی که بخش اعظم کار در منزل انجام میشود .

نکات کمکی :
شما میتوانید با طراحی یک اپلیکشن و جمع آوری سابقه و رزومه ی افرادی که در این ضمینه تحصیلات مرتبط دارند , یک بانک جامع تهیه کنید و سپس کارفرماها با مراجعه به شما یا اپلیکیشن شما میتوانند نیروهای لازم خود را برای مدت زمان مورد نیاز خود استخدام کنند , با این کار شما هم یک شغل جدید ایجاد کرده اید و میتوانید راه را برای کسانی که به دنبال شغل دوم و کار در منزل و دورکاری هستند آسان کنید , در نتیجه بازار شما داغ خواهد شد .

نکته :
میزان درآمد مسئول روابط عمومی در آمریکا در سال 2018 به صورت سالانه حدود 95 هزار دلار ( معادل یک میلیارد و چهل و پنج میلیون تومان در زمان تحریر این مقاله ) بوده است …!

دیدگاه بگذارید