زنی که با انجام کارهای روزمره میلیاردر شد

کاربر جدید 0 دیدگاه ۲۶ مهر ۱۴۰۱

نام و نام خانوادگی : مارتا استوارت
تولد : 1941 در زمان نگارش مقاله 78 ساله
سن : موفقیت 40 سالگی
شغل : نویسنده و مجری
ثروت : 640 میلیون دلار
مارتا استوارت متولد شهر نیوجرسی و در 3 آگوست سال 1941 می باشد . که بیشتر مردم او را به خاطر نویسنده کتابهای آشپزی، سرگرمی و دکوراسیون می شناسند ؛ او سپس برند تجاری خود را گسترش داد و تا انتشار مجله و حضور در برنامه تلویزیونی پیش رفت ، همچنین او موسس شرکت خودش و مدیر عاملش نیز هست .
مارتا در کودکی زندگی بسیار سختی داشت و با توجه به شرایط بد اقتصادی خانواده ، مادر مارتا استوارت مجبور شد که علاوه بر آشپزی و دیگر امور خانه ، به دوختن لباس برای تک تک اعضای خانواده نیز مشغول شود . مارتا نیز در کنار مادرش تمام این مهارت ها را یاد می گرفت .
همچنین پدر مارتا کشاورز بود و مارتا با کار کردن در مزرعه به همراه پدرش ، روش کاشت گل ها و درختان میوه و سبزیجات را یاد گرفت . زمانی که مارتا به سن مدرسه رسید ، او دیگر یک خیاط ، آشپز و باغبان حرفه ای شده بود . با گذشت چند سال اولیه مدرسه ، مارتا استوارت علاقه ی شدیدی به مطالعه ی کتب مختلف پیدا کرد، همچنین در فعالیت های گروهی مدرسه مانند عضویت در روزنامه مدرسه ، باشگاه هنر و … مشارکت می کرد .
مارتا برای ادامه تحصیل در مقطع آکادمیک مجبور شد به نیویورک برود و آنجا به تحصیل بپردازد و همین امر مارتا را مجبور کرد تا برای تامین مایحتاج خود سرکار رود و با وجود اینکه مجبور بود زمان زیادی را صرف کار کند ، هرگز اجازه نداد لطمه ای به درس او وارد شود ، در پایان مارتا به عنوان شاگرد اول کلاس فارغ التحصیل  شد .
مارتا استوارت در سال دوم دانشگاه با فردی آشنا شد و با او ازدواج کرد که حتی لباس عروسی اش را به طور کامل خودش دوخت . آپارتمان جدیدشان را خود مارتا طراحی و تغییر دکوراسیون داد . حاصل این ازدواج یک فرزند دختر است .
مدتی بعد مارتا حجم کار خود را کم کرد و وارد بورس نیویورک شد. در آنجا او به خوبی با امر تجارت و معاملات تجاری و کسب و کار آشنا شد. او و همسرش یک خانه جدید خریدند و مانند سابق خود تمام تزیینات دکوراسیون را انجام دادند. مارتا استوارت تصمیم گرفت که تمامی هنرهایی را که از مادر به ارث برده است، با اصول تجارت مخلوط کند و از این راه به کسب و کار مشغول گردد. از این رو یک آگهی کوچک برای برگزاری انواع مراسم جشن در روزنامه ی محلی چاپ کرد و منتظر نشست. طولی نکشید که درخواست های متعدد و متنوع برای او رسید .
چندی بعد مارتا تصمیم گرفت فنونی که می داند را به بقیه نیز آموزش دهد از این رو اولین کتاب خود را با نام ” سرگرم کننده ” نوشت و به چاپ رساند که با فروش زیادی همراه بود و همچنان این کتاب مورد استقبال است . بعد از آن دو کتاب دیگر نیز به چاپ رساند که آنها نیز همانند اولی پر فروش بودند . حال دیگر نام مارتا استوارت به عنوان یک زن هنرمند بر سر زبان ها افتاده بود . در چند برنامه ی تلویزیونی از او دعوت به عمل آمد و شهرت او صد چندان گردید.  دقیقا زمانی که همه او را به عنوان یک متخصص خانه داری می شناختند و او از این راه ثروت کلانی عایدش شده بود . حال مارتا استوارت هدف دیگری در ذهن داشت . تصمیم گرفت تا مجله ای مخصوص بانوان با محتوای آموزش هنر خانه داری چاپ کند تا بیشتر با مخاطبانش در ارتباط باشد .
سال ۱۹۹۷ مارتا استوارت شرکتی به نام Martha Stewart living Omnimedia تأسیس کرد و پس از آنکه این شرکت را وارد بازار بورس نیویورک کرد توانست به ثروتی میلیارد دلاری در مدتی کم برسد او هم اکنون ۶۱ درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد و ۹۶ درصد حق رای نیز با مارتا استوارت است . خانم استوارت در حال حاضر ثروتی بالغ بر 640 میلیون دلار دارد .

نکته مهم : جالب است بدانید مارتا استوارت در سال 2004 در دادگاه به چهار جرم جداگانه از جمله شهادت دروغ و جلوگیری از اجرای عدالت و… محکوم به کشیدن 5 ماه حبس در یک مرکز فدرالی و 2 سال حبس خانگی شد .

دیدگاه بگذارید