شجاع ترین شناگران جهان

کاربر جدید 0 دیدگاه ۲۶ مهر ۱۴۰۱

 

به طور کل غواصی در آب های سمی یا فاضلابی به نوعی از غواصی میگویند که غواص در معرض شدید مواد سمی تعریف شده در آب یا محیط باشد . میتوان گفت که این شغل خطرناک با تمام بدی هایش شغل پر سود و درآمدی ست غواص باید مراقب سلامتی یا گوشه های لباس غواصی اش باشد تا پاره نشوند ولی این غواصان باید در محیط هایی همچون : شنا کردن در یک رآکتور اتمی بزرگ یا مجاری فاضلاب یا زباله های یا مواد سمی یا نفتی رها شده در دریا ها یا دریاچه ها کار کنند .
در شهری به بزرگی مکزیکوسیتی در کشور مکزیک تنها یک شنا گر ماهر وجود دارد که به این کار مشغول است و او اغلب در کانال های فاضلاب زیر این شهر کار میکنند و در مصاحبه ای که سال 2007 با رسانه ها کرده بود گفته بود : ” من در محیطی پر شده از باکتری ، زباله ، حیوانات مرده و زایئات انسانی کار میکنم ”

اغلب غواصانی که در مجاری فاضلاب کار میکنند باید ساز ای را در زیر آب تعمیر کنند یا بسازند یا انسداد های در مسیر سیستم فاضلاب زیر شهری را برطرف کنند و این اقدامات آن ها سبب می شود بسیاری از مشکلات و فاجعه هایی که در آیینده نزدیک ممکن است به وقوع بپیوندند جلوگیری و به عبارتی دیگر پیش گیری کنند .
سیستم آب و فاضلاب شهر چارلستون آمریکا عکسی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد از اجسامی در سیستم فاضلاب شهری که هیچ ربطی به آنجا نداشتند ( لباس ، پارچه ، عروسک ، ظروف یکبار مصرف ، موی انسان ، نخاله های ساختمانی و…) و در کانال فاضلاب این شهر که یک انسداد بزرگ و حجیم را بوجود آورده بود و مجبور شدند تا غواصان خود را در عمق 30 متری فاضلاب برسانند تا بتوانند از همه ی این اجسام عبور کنند و این انسداد را باز کنند .
غواصی در فاضلاب بیشتر مشمئز کننده و بدبو است ولی غواصی در آب های سمی واقعا میتواند خطرناک باشد و تیم غواصی در اب های سمی از پروسه های خاص خود استفاده میکنند و این پروسه ( یا روند انجام کار ) میتواند برای هر گونه ی ماده ی سمی متفاوت باشد .

غواصان آب های سمی از وسایل خاصی از جمله : ماسک تمام صورت پوشیده ی با فشار مثبت ، لوله ی تنفسی جریان آزاد ، کنترل کننده فشار هوا و … استفاده میکنند که این وسایل باید از جنسی ساخته شوند که بیشترین مقاومت را در برابر مواد سمی داشته باشند و با اینکه تجهیزات این غواصان از مواد بسیار مرغوب و مقاوم ساخته می شود ولی اکثر آن ها فقط برای مدت زمان محدود میتوانند فشار را تحمل کنند یا در مقابل مواد سمی نفوذ ناپذیر باشند .

تیم غواصی در آب های سمی فقط شامل غواص نمی شود و افراد دیگری در این تیم وظایف دیگری دارند و یک نفر مسئول مدیریت ریسک (Risk management)  و خطر است ، فردی دیگر مسئول ضد عفونی و گند زدایی است(Decontamination) و فرد دیگری مسئولیت نظارت بر سلامت افراد تیم(Health Monitoring Of Personal) را بر عهده دارد .

 

نکته مهم : در بسیاری از نقاطس دنیا به طور میانگین طبق آمارهای رسمی غواصان اب های سمی روزانه 1500$ درآمد دارند .

 

دیدگاه بگذارید