شغلی برای علاقه مندان به خیاطی و لم دادن

کاربر جدید 0 دیدگاه ۲۶ مهر ۱۴۰۱

خانم هایی که حرفه ی خیاطی را بلدند به راحتی میتوانند با دوخت انواع کوسن ها و بالشتک های تزئینی ( کوسن های استوانه ای ، بالشتک های دوناتی و…) در منزل درآمد داشته باشند و محصولات خود را به ورت آنلاین یا در مغازه ها بفروشند .
وسایل مورد نیاز برای شروع کارتان :

  • چرخ خیاطی
  • قیچی خیاطی
  • یک قلم ( خودکار یا هرجیز دیگری برای علامت زدن )
  • پارچه با جنس های مختلف
  • نخ های همرنگ با پارچه هایتان
  • پنبه یا پارچه برای پر کردن کوسن هااول باید دوخت یک کوسن ساده را یاد بگیرید و سپس سراغ تزئینات و طراحی آن بروید . برای این منظور، دو مربع از پارچه را به اندازه دلخواه برش دهید . البته دو سانتی متر از هر طرف باید بیشتر برش دهید که زیر دوخت می رود. مربع ها را پشت و رو کنید و با چرخ خیاطی تمیز اطراف آن را بدوزید و فقط یک طرف را به اندازه 6 سانتی متر باز بگذارید . از همان قسمت که دوخته نشده است ، پارچه را برگردانید . اگر دوست داشتید ، لبه های آن را اتو بکشید تا مرتب بشود . از قسمتی که باز است ، داخل آن را با پنبه یا هر ماده ای که برای پر کردن بالش استفاده می کنید ، پر کنید .

برای موفقیت بیشتر شما نباید خودتان را محدود به نوع خاصی کنید و با استفاده از کمی خلاقیت میتوانید روش های مختلفی هست که با آن ها قادر هستید بالشتک های فانتزی زیبایی تهیه کنید :

  • جمله نویسی روی کوسن
  • طرح چندتکه و رنگی
  • گلدوزی
  • کوسن جیب‌دار
  • شخصی سازی کوسن ( با دوخت حروف اول اسم )
  • دوخت کوسن با پارچه ی ضد آب برای صندلی و تاب های باغ

 

جمله نویسی روی کوسن : ابتدا پارچه کوسن را به اندازه و طرح و رنگ دلخواه تهیه کنید و برش دهید . سپس مهره های شیشه ای شکل ( جنس پلاستیکی) در اندازه و رنگ های دلخواه تهیه کنید . جمله یا کلمه دلخواه را با ماژیک روی کاغذ روغنی بنویسید و روی پارچه کوسن کپی کنید . پشت پارچه در قسمتی که نوشته وجود دارد یک لایه چسب با اتو بچسبانید . با کمک نخ گلدوزی شیشه ای و بی رنگ ، مهره ها را روی نوشته خود بدوزید . حالا که پارچه دلخواه کوسن خود را تهیه کردید به روشی که پیش تر گفته شد کوسن خود را بدوزید .
طرح چندتکه وپارچه رنگی : فقط کافی است از چند نوع پارچه با رنگ های مختلف استفاده کنید بقیه مراحل مثل قبل خواهد بود
گلدوزی : هر پارچه ساده و رنگی را میتوانید با یک گلدوزی زیبا متحول کنید و مشتری را فورا جذب آن کنید . طرحی که برای گلدوزی انتخاب می کنید کاملا به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. از انواع گل و پروانه گرفته تا شکوفه و برگ  و … این کار را باید با نخ های مخصوص گلدوزی انجام دهید .

کوسن جیب دار : بعد از اینکه کوسن خود را ساختید کافیست با یک پارچه ساده مربع شکل با رنگ متفاوت ( یا همان رنگ به سلیقه شما بستگی دارد ) را به کوسن خود اضافه کنید .
شخصی سازی کوسن با نوشتن حروف اول اسم : این کوسن بیشتر برای اتاق کودک بسیار مناسب است. با پارچه نمدی یا پشمی، حرف اول نام او را به شکل حروف انگلیسی برش دهید و روی کوسن بدوزید. کودک با این بالشت یا کوسن احساس خوبی پیدا می کند زیرا می داند اختصاصی برای او ساخته شده است . یک نوع دیگر و ساده تر این کوسن را میتوانید تهیه کنید اگر دوست داشته باشید ، می توانید با کمک قلم پارچه روی آن با دست ، حروف اول نام خود یا مشتریتان را بنویسید .

دوخت کوسن با پارچه ی ضد آب برای صندلی و تاب های باغ : برای فضای بیرون، تراس یا حیاط هم می توانید کوسن داشته باشید. فقط باید پارچه ضدآب تن آن کنید. بهترین گزینه برای این منظور، پالتوی بارانی قدیمی شما است که دیگر از آن استفاده نمی کنید. آن را به اندازه دلخواه برش دهید و کوسن بدوزید.

 

دیدگاه بگذارید