مترسک هایی از جنس انسان , شغل عجیبی در فرودگاه ها

کاربر جدید 0 دیدگاه ۲۶ مهر ۱۴۰۱

هر روز ما شاهد پرواز پرنده ها در آسمان ها هستیم اما آیا واقعا میدانیم که این پرنده ها چقدر خطرناک میتوانند باشند ؟

بله پرنده های کوچک و ظریفی مانند گنجشک هم میتوانند جان انسان ها را به خطر بیاندازند .

امروز در مجموعه مقالات پرکاران میخواهیم در مورد شغلی عجیب و جالب برای شما بگوییم که شاید چیز زیادی از آن نشنیده باشید , اما اگر به دنبال شغل های عجیب و فرا تر از کار هستید میتوانید همه این مقالات را درکنار هزاران آگهی استخدام شغل دوم و دورکاری و کار در منزل داشته باشید .

خطر پرنده ها :
هواپیما ها در مقابل پرنده ها بسیار آسیب پذیر هستند و اگر به یک  دسته از پرنده ها برخورد کنند موتور آنها از کار می افتد و جان تمام مسافران  به خطر می افتد .

در اطراف فرودگاه ها وباند های پرواز حضور پرنده ها بسیار خطرناک است و میتواند مشکل زا باشد . نمونه ی از  این اتفاق در سال 2009 در هادسون افتاد که منجر به فرود اضطراری هواپیما در رودخانه هادسون شد که هیچ تلفاتی نداشت اما این اتفاق باعث شد تا افراد به فکر بروند و دنبال راه حلی برای این موضوع باشند . در نتیجه شغلی را به وجود آوردند که ما میخواهیم الان آن را به شما به عنوان شغلی جذاب و جالب معرفی کنیم , شغلی با عنوان ” واحد کنترل پرنده فرودگاه یا مترسک فرودگاه ” !!!!!

واحد کنترل پرنده های فرودگاه :
این واحد با استفاده از وسایل و امکاناتی صدای های بلند و یا ترکیب شده از صدای پرنده های شکار , تولید میکنند و این کار باعث فراری دادن پرنده ها از منطقه فرودگاه میشود , تا هنگام فرود و یا برخواستن هواپیماها مشکلی برای آنها پیش نیاید .
این وسایل معمولا بر یک خودرو سوار میشوند و مسئول آنها در فرودگاه مشغول گشت زنی میشود و زمانی که مسئول برج مراقبت به  او منطقه ایی را اعلام میکند او خودش را به آنجا میرساند و با تولید آن صدا پرنده ها را دور میکند , این صدا ها نباید به صورت یکنواخت و پشت سر هم پخش شوند وگرنه اثر گذاری خود را از دست میدهند و برای پرنده ها بی تاثیر میشوند .
البته از روش های دیگری نیز در سایر نقاط دنیا استفاده میشود

دیدگاه بگذارید