همزیستی با خفاش ها در غارهای تاریک شغلی سخت و عجیب

کاربر جدید 0 دیدگاه ۲۶ مهر ۱۴۰۱

کود خفاشی به دلیل وجود نیتروژن و فسفر در آن به نوعی کالای با ارزش برای تولیدات محصولات کشاورزی و لقاح محصولات کشاورز و زینتی بدل شده است ، امروزه برخی از کارگاه ها تنها به بسته بندی کردن و عرضه این محصول به صورت عمده و جرئی بسنده کرده اند و مرحله سخت و کثیف جمع آوری این کود که عمدتاَ آن را در غارهای میتوان یافت را به کارگران ساده و روزمزد واگذار کرده اند .
البته تنها جمع آوری آن کافی نیست و در کارگاه باید این کود را بارور تر کنند تا به یک کود ایده ال در کشاورزی و در حد یک کود شیمیایی زود بازده تبدیل شود که شامل ترکیب این کود خالص با یک هوموس ( نوعی کود گیاهی ) و خاک رس و خاکستر آتشفشان می باشد با انجام این ترکیب کود بسیار زود بازده تری تولید میکنند .
تقریباَ ‌هزار گونه خفاش‌ وجود دارد که در تمام نقاط جهان به استثناء قطب‌های جنوب و شمال زندگی می‌کنند .
از گذشته‌های دور ،  کود این پستاندار نابینا را جمع‌آوری کرده و برای مصارف کشاورزی استفاده می‌شده است و این کار قدمت زیادی دارد و یک شغل جدید نیست .
یکی دیگر از مشکلات این شغل که یکی از آلوده ترین مشاغل دنیا است پیدا کردن غار های زیستگاه خفاشان است و همانطور که میدانید برای پیدا کردن غارها باید توانایی بالا رفتن از کوه ها و جستجو و کمپ زدن در آنها را داشته باشید ونیروهای جوان تر معمولا در این عرصه موفق ترند.
اگر بخواهیم به یکی از سهولات در این کار اشاره کنیم،جمع آوران این کود با پیدا کردن یک غار که محل و زیستگاه گروهی از خفاش ها ست ( خفاش ها به صورت گروهی زندگی میکنند ) معمولاَ کوهی کوچک با ارتفاع یک یا 2 متری خواهند یافت که تا چند روز میتوانند از آن برداشت کنند . در کشور های غربی جمع آوران این کود شیمیایی 5 هزار دلار در ماه درآمد دارند .

 

دیدگاه بگذارید