پسری 16 ساله که از ظرفشوری به 8 میلیارد دلار رسید ( شاهد خان )

گروه محتوا 0 دیدگاه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

در این سری از مقالات منهای بهونه به سراغ فردی رفته ایم که در ابتدا ظرف شور بوده ولی توانسته به موفقیت های فراوانی دست پیدا کند . ما نیز میتوانیم از راه ها و تصمیم های که او گرفته درس بگیریم و با مسیر موفقیت او بیشترآشنا شویم .

نام : شاهد خان – shahid khan
تولد : 1950 در لاهور پاکستان

ثروت کنونی :9/7 میلیارد دلار

سرگذشت شاهد خان

شاهد خان در خانواده ایی معمولی در پاکستان به دنیا آمد , مادر او یک پرفسور ریاضیات بود .
او در سن 16 سالگی یعنی در سال 1967 به آمریکا رفت تا بتواند در آنجا ادامه تحصیل دهد اما بخاطر مشکلاتی مجبور شد که در اتاق های شبانه با قیمت شبی 2 دلار ساکن شود و برای گذران زندگی به ظرف شویی مشغول شود تا ساعتی 20/1 دلار درآمد داشته باشد …!
او با مشکلات فراوان بلاخره توانست در سال 1971 از دانشگاه با مدرک کارشناسی مدیریت صنعتی از دانشگاه فارغ التحصیل شود .

روند موفقیت شاهد خان

بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه ایلینویز شروع به کار کردن برای شرکت خودروسازی Flex-N-Gate کرد . در سال 1978 او یک شرکت سپر سازی تاسیس کرد , سپرهای شرکت او برای خودروهای پیکاپ و هم چنین فروشگاه های لوازم یدکی و فروشگاه های تیونینگ , شخصی سازی شده بودند . او این کار را با 50 هزار دلار وام + 16 هزار دلار پس انداز شخصی اش شروع کرد .
در سال 1980 او توانست شرکت خودرو سازی را که زمانی برای آن کار میکرد , خریداری کند و آن را با سپرسازی خود تلفیق کند .

با تلاش فراوان اوتوانست به تامین کننده سپر خودروهای پیکاپ ساخت شرکت تویوتا تبدیل شود و بعداز مدتی نه چندان طولانی و بعد از گذشت 30 سال یعنی در سال 2010 ارزش شرکت او به 2 میلیارد دلار رسید .
او در سال 2010 چندین باشگاه و تیم و حتی ورزشگاه را خریداری کرد .

شاهدخان که روزی  پسری 16 ساله بود و ظرف شام دیگران را در رستوران ها میشست , اکنون تبدیل به یک میلیاردر بزرگ شده که تقریبا چیزی وجود ندارد که او بخواهد و نتواند خریداری کند .

راهی که او رفت راه عجیب و غریبی نبود , فقط به جلو ادامه داد و از تخصصی که داشت و رویاهایی که در سر داشت , دست نکشید و با تلاش و پشتکار توانست از یک کار ساده , تجارتی میلیارد دلاری خلق کند .
در هر سطحی که هستیم هرگز نباید از تلاش و رو به جلو رفتن دست بکشیم , چه بسا ما نیز زمانی بتوانیم شرکتی را که برای آن کار میکردیم خریداری کنیم … هیچی چیزی دست نیافتنی نیست تا زمانی که باور داشته باشیم که میتوانیم …

 

 

دیدگاه بگذارید