کسب ثروتی باورنکردنی فقط با فروش یک خانه

کاربر جدید 0 دیدگاه ۲۶ مهر ۱۴۰۱

نام و نام خانوادگی : تایکیچیرو موری Taikichiro Mori

تولد : 1904 تا 1993

سن موفقیت : 55

شغل : موسس شرکت مُری Mori Co

تایکیچیرو موری یکی از ثروتمندترین مردان دنیا بوده است که در سن 88 سالگی درگذشت . در زمان مرگش ثروتی بالغ بر 13 میلیارد دلار بوده است که بنا به لیست میلیاردرهای دنیا در مجله Forbes ( فوربز ) نفر اول سال 91-92  در میزان دارایی و ثروت بوده است .

وی فردی سختکوش و به دور از تظاهر و تجملات بود و همیشه تا دیروقت در دفتر کارش با لباس محلی ژاپنی (  یا همان کیمونو ) کار می کرد و وقتی صاحب عنوان ثروتمندترین مرد ژاپن و دنیا شد به گفته خود او از این عنوان عذاب میکشید و حتی خجالت زده بود ، در این باره به روزنامه نیویورک تایمز گفته بود : ” من سپاس گذارم برای این لقب  ولی من با قدم های آرام و مخصوص به خودم زندگی و کار می کردم و کارم را پیش میبردم و الان موردتوجه قرار گرفتم . ”
آقای موری در سال 1904 در توکیو به دنیا آمد و فارغ التحصیل از دانشگاه شوکای توکیو است ؛ فردی است که از وضع اقتصادی رو به رشد بعد از جنگ استفاده کرد و در اواسط دهه 50 زندگی اش به او یک خانه به ارث میرسد که زندگی آقای موری را عوض می کند او این خانه معمولی را میفروشد و با سرمایه خود یک شرکت ساخت و ساز تاسیس میکند و دولت که به دنبال ترغیب کارآفرینان آن زمان بود به او تسهیلات و وام برای ساخت و ساز داد ؛ آقای موری با فکر خوب خود در اقتصاد و ساختمان سازی توانست شرکت خود را گسترش دهد به طوری که تا زمانی که در قید حیات بود در توکیو 83 برج و ساختمان ساخت و نام او بعد از گذشت سال ها از مرگش هنوز در خیابان های توکیو به چشم می خورد . البته گفته می شود که ثروت او حتی بیش از 13 میلیارد دلار بوده است ولی مجله فوربز ( Forbes ) از قیمت های دقیق زمین های با ارزش او در توکیو با خبر نبودند و برآورد دقیقی از ارزش آن ها نداشت این 13 میلیارد دلار که به عنوان ثروت او منتشر شد ارزش شرکت ساختمان سازی او بود .

آقای موری 2 پسر و یک دختر داشت و عاشق فیلم های ژاپنی و وسترن بود ؛ در سن 88 سالگی بر اثر یک عارضه قلبی در توکیو در گذشت .

 

نکته مهم : در زمان مرگ آقای موری ثروت او 3 میلیارد دلار از نفر بعدی در لیست ثروتمندان دنیا بیشتر بوده و دو برابر ثروت بیل گیتس در آن زمان بوده است .

منبع : نیویورک تایمز

دیدگاه بگذارید