شستشویی دلهره آور و ترسناک که خستگی آن از تن بیرون نمیرود

کاربر جدید 0 دیدگاه ۲۶ مهر ۱۴۰۱

در این مقاله قرار است به شما عجبیت ترین و پر زحمت ترین و ترسناک ترین شغل دنیا را معرفی کنیم .
خب کدام شغل است که این همه ویژگی را دارد ؟
آیا تا به حال در مورد برج خلیفه شنیده اید ؟
برج خلیفه یکی از بلند ترین آسمان خراش های دنیا با ارتفاع 828 متری حتی از دور هم برای انسان دلهره آور است , تقریبا بیشتر نمای خارجی این برج از شیشه تشکیل شده است .
خب تا به حال در مورد تمیزی این شیشه ها با خودتان فکر نکرده اید ؟ این همه شیشه چگونه تمیز میشود ؟
بهتر است بدانید که مجموع طول کل شیشه های بکار رفته در این برح حدود 120 هزار متر مربع و حدود 206 طبقه است . رقم بالایی است نه ؟
خب یکی از پر زحمت ترین و سخت ترین و ترسناک ترین شغل های دنیا پاک کردن شیشه های برج خلیفه است .
این کار برای صاحبان این برج حدود 5 میلیون پوند هزینه در بر داشت .  افرادی که مشغول این کار هستند یکی از سخت ترین شرایط کاری را دارند , زیرا باید با گرما و خشکی هوای دبی هم مقابله کنند و از ارتفاع خیلی بالا این کار را شروع کنند .
برای نظافت این ساختمان از حدودا 36 کارگر استفاده میشود و این پروسه حدودا 3 ماه طول میکشد  و وقتی که به پایین ساختمان برسند باید نظافت قسمت های بالایی مجدد شروع شود زیرا 3 ماه از نظافت آنها میگذرد . آن ها برای پاک کردن شیشه ها فقط از دستمال و صابون استفاده میکنند , بدون به کارگیری هیچ ماده ی تمیز کننده مدرن .
برای این کار آنها از نرده های فلزی تعبیه شده در طبقه های  40 , 73 , 109 آویزان میشوند و به کار خود مشغول میشوند . اینکار باید حتما در سایه انجام شوند زیرا در آن ارتفاع نور خورشید میتواند واقعا آسیب رسان و خطرناک و سوزاننده باشد .
برای خواندن مقالات جالب تر و جدید تر میتوانید ما را در سایت پرکاران دنبال کنید و اگر دوستانتان به دنبال شغل دوم و آگهی های استخدام هستند میتوانید ما را به آن ها معرفی کنید .

دیدگاه بگذارید